Ministrul Familiei, Gabriela Firea, a anunţat lansarea Telefonului Copilului - 119, unde pot fi anunţate cazuri de abuzuri la adresa copiilor, acesta devenind operaţional începând de miercuri. Firea a precizat că linia respectivă funcţionează 24 de ore din 24 şi sunt şi echipe mobile pregătite să intervină în urma apelurilor primite. Consilierul de stat Mădălina Turza a precizat că în 2020 au fost peste 8.200 de copii victime ale violenţelor în familie sau în comunitate şi doar în primele şapte luni ale anului 2021 peste 5.000 de copii au fost abuzaţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Gabriela Firea a declarat, miercuri, la finalul şedinţei de Guvern, că la Telefonul Copilului vor fi luate în considerare şi apeluri de la diferite persoane care ştiu despre asemenea cazuri. 
 
"Vă prezint în premieră naţională Telefonul Copilului – 119, la care se va răspunde zilnic, 24 de ore din 24, şi este vorba de un apel gratuit, o linie verde, nu presupune costuri. Cine poate să sune la 119? Un copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victima violenţei de orice tip, fizică sau emoţională, psihică. De asemenea, şi o altă persoană care are cunoştinţă de astfel de situaţie, un prieten, un coleg, un vecin, un apropiat. Pot fi luate în considerare şi apeluri de la persoane care cunosc situaţii şi nu pot trece nepăsătoare peste faptul că un copil se află într-o situaţie dificilă, într-o situaţie vulnerabilă. Mi se pare absolut normal ca şi noi în România să aplicăm metodele care dau succes în întrega lume prin care copiii înşişi să poată anunţa situaţia în care se află, dar şi cu alte persoane, inclusiv un cadru didactic”, a afirmat Firea. 
 
Ea a precizat că acest telefon este deja operaţional şi sunt pregătite echipe mobile care să se deplaseze la faţa locului în urma apelurilor primite. 
 
"Începând de astăzi, se poate suna pentru a anunţa situaţii. Suntem în directă colaborare cu reprezentaţilor Ministerului de Interne pentru că aşa este normal şi există o interconexiune între 119 şi 112 pentru că este posibil să fie şi o acţiune imediată în cazul unor violenţe, unor brutalităţi care se pot solda cu punerea în pericol a vieţii copilului sau copiilor şi intervenţia trebuie să fie una imediată. Există câte cinci persoane alocate la fiecare Direcţie de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din judeţe, care vor lucra în schimburi astfel încât să avem asigurată întreaga zi, 24 de ore, pentru a prelua aceste apeluri şi a putea să comunice cu instituţiile autorităţilor publice centrale şi locale situaţia pe care a recepţionat-o în urma acelui apel. Există pregătite deja echipe mobile cu specialişti care să se deplaseze la faţa locului în urma telefoanelor primite”, a explicat ministrul Familiei.
 
Consilierul de stat Mădălina Turza a afirmat, la rândul său, că mii de copii sunt anual victime ale violenţelor.
 
"Am avut în 2020 peste 8.200 de copii victime ale violenţelor în familie sau în comunitate şi doar în primele şapte luni ale anului 2021 peste 5.000 de copii au fost abuzaţi în familie sau în comunitate. Acestea au fost cifrele care au fost scoase la iveală, realitatea ultimilor ani ne arată că sunt doar vârful aisbergului şi acest tip de infrastructură, apelul 119, ne ajută pe noi să ajungem la aceste cazuri”, a explicat Mădălina Turza. 
 
Ea a precizat că peste 100 de persoane se află în echipele mobile. 
 
"Avem 47 de direcţii generale de protecţia copilului în care s-a înfiinţat un birou de operatori care preiau non-stop aceste apeluri telefonice, există peste 100 de persoane care constituie echipele mobile care se vor deplasa în timp real către copii care sună sau au fost depistaţi cu probleme şi există foarte mulţi consilieri şi psihologi care vor putea să acorde, în cazul în care nu este o situaţie gravă, de urgenţă, să acorde consiliere psihologică”, a mai transmis consilierul de stat. 
 
Ea a mai prezentat câteva detalii despre această procedură. 
 
"Când sună un copil, un părinte, o terţă persoană cu privire la o situaţie care excede cadrului Protecţiei Copilului, dar sună la 119, operatorul, care ştie să deceleze ce tip de situaţie este, are un buton automat care face transferul către 112, unde există o procedură specială în sensul în care domniile lor ştiu că acesta este apel 112 şi trebuie tratat cu celeritate, e vorba de un copil. Există cadrul legal pentru el”, a mai afirmat Mădălina Turza.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.