Guvernul a aprobat, miercuri, propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Guvernul României cu privire la modificarea statutului prefecţilor şi subprefecţilor. Acestea devin funcţii de demnitate publică.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UPDATE: Premierul Florin Cîţu susţine că nu este vorba despre o politizare a funcţiei de prefect

”Eu nu aş spune că e o politizare a funcţiei de prefect. E o reaşezare a acestei funcţii, dar e un obiectiv asumat de Coaliţie. Un proiect de OUG care a fost în dezbatere publică o lună de zile”, a declarat premierul, miercuri, într-o conferinţă de presă, la finalul şedinţei de Guvern. 

ŞTIRE INIŢIALĂ: ”La propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Guvernul României a aprobat modificarea statutului prefecţilor şi subprefecţilor. În şedinţa de Guvern de astăzi, 27 ianuarie, a fost aprobată, în acest sens, o Ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea OuG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. Actul normativ clarifică statutul prefectului şi subprefectului ca fiind funcţii de demnitate publică”, a transmis, miercuri, Ministerul Dezvoltprii.

Sursa citată a precizat că această modificare a fost necesară pentru a corela reglementările cu rolul constituţional al prefectului de reprezentant al Guvernului pe plan local.

”Necesitatea de clarificare a statutului prefectului şi subprefectului a fost stabilită prin Programul de Guvernare, dar şi Comisia Europeană a cerut României să delimiteze linia dintre rolul politic şi de specialitate ale acestor două funcţii, a atras atenţia ministrul de resort”, a ai transmis Ministeru.

”Prefecţii şi subprefecţii sunt numiţi de forţele politice aflate la Guvernare. În aceste condiţii doar ne prefacem că aceştia sunt funcţionari publici fără apartenenţă politică”, a declarat  ministrul Cseke Attila.

Potrivit Ministerului, pentru clarificarea delimitării între nivelul politic şi cel administrativ al instituţiei prefectului, se introduce funcţia de secretar general al instituţiei prefectului, funcţie publică din categoria înalţilor funcţionari publici, cu rolul de a asigura stabilitatea la nivel instituţional.

” Înfiinţarea acestei funcţii reprezintă o garanţie suplimentară privind îndeplinirea imparţială a atribuţiilor prefectului, inclusiv în contextul în care acesta este demnitar. Înaltul funcţionar public sprijină activitatea prefectului în exercitarea controlului de legalitate şi coordonează structura de specialitate prin care se realizează aceste atribuţii. Mai mult, spre deosebire de prefecţi şi subprefecţi, pentru secretarii generali ai instituţiei prefectului sunt introduse condiţii exprese de studii. În acelaşi timp, conform legislaţiei în vigoare, pot fi numite în aceste funcţii de prefect sau subprefect numai persoanele care au absolvit programe de formare specializată, pentru a asigura profesionalismul celor care exercită acest rol. Conform Ordonanţei adoptate, a fost instituită o derogare de la această regulă, în sensul în care poate fi numită în aceste funcţii o persoană care nu a absolvit programele de formare specializată, cu condiţia ca, în termen de cel mult 1 an de la data emiterii actului de numire în funcţie, să absolve un astfel de program, sub sancţiunea eliberării din funcţie”, a mai transmis Ministerul.

Prefecţii şi subprefecţii îşi vor păstra calitatea de înalt funcţionari publici pentru o perioadă de cel mult 30 zile de la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe, urmând ca, după această perioadă, statutul lor să se conformeze noilor reglementări.

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.