Unitatea mobilă de terapie intensivă în care trei pacienţi au murit, luni seară, după ce ventilatoarele s-au oprit este cea care a funcţionat în curtea Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti şi care a mai avut probleme tehnice anterior. Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) explică, marţi, că patru din cinci TIR-uri ATI au avut probleme legate de instalaţia de climatizare, că acestea sunt în garanţie, iar în prezent una dintre unităţi este la reparaţii, în Turcia. "Peste 700 de pacienţi au beneficiat de existenţa acestor Unităţi de Terapie Intensivă Mobilă şi a asistenţei medicale de urgenţă, în scopul salvării de vieţi”, precizează DSU.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"Pentru corecta informare a opiniei publice, facem precizarea că Unitatea Mobilă operaţionalizată la Institutul Victor Babeş este unitatea care a deservit îngrijirii medicale de specialitate a pacienţilor aflaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti, iar cea care în prezent se află în curtea Spitalului de Urgenţă “Sf. Ioan” din Capitală este Unitatea Mobilă sosită acum câteva săptămâni de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti”, transmite, marţi după-amiază, într-o postare pe Facebook, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.
 
Oficialii instituţiei arată că, de la momentul operaţionalizării celor cinci TIR-ui de terapie intensivă şi până în prezent, au fost identificate defecţiuni la sistemul de climatizare al unora dintre ele, toate fiind în garanţie. Astfel, un TIR a fost trimis în Turcia, la firma producătoare, în scopul remedierii avariei, iar pentru alte trei unităţi, firma producătoare a trimis specialişti în ţară pentru a înlătura problemele identificate. Problema tehnică privind sistemul de climatizare a TIR-ului trimis în Turcia a fost remediată, urmând ca în zilele următoare să sosească în ţară şi să fie operaţionalizat, menţionează DSU.
 
"Pentru ca cele 5 Unităţi Mobile să funcţioneze în condiţii optime la temperaturi extreme de iarnă, cu valori negative, firma producătoare a instalat panouri suplimentare de izolaţie, pe «burta» fiecărui TIR. Totodată, la nivelul altui TIR, a fost semnalată o situaţie de infiltrare a apei, cauzate de averse abundente. Această situaţie a apărut ca urmare a executării unor manevre nepotrivite la momentul colantării acestuia, de către o firmă specializată în acest sens. Problema a fost rezolvată în scurt timp de specialiştii firmei producătoare, fiind vorba de nişte fisuri la garniturile de îmbinare ale elementelor din cadrul tavanului camerelor laterale. Referitor la situaţia petrecută la Institutul Marius Nasta, unde a fost anunţat un incendiu în cadrul TIR-ului operaţionalizat în curtea spitalului, conform raportului efectuat de firma care asigură mentenanţa către producătorul unităţilor de terapie intensivă mobilă, se arată că instalaţia electrică şi celelalte componente ale sistemului de climatizare nu au prezentat urme de incendiu şi nu au fost evidenţiate probleme tehnice, sistemul funcţionând în condiţii optime, aceste aspecte susţinând afirmaţia conform căreia incidentul anunţat la 112 a fost o alarmă falsă. De asemenea, referitor la schimbarea instalaţiei de oxigen, construită de către spital pentru racordarea unităţii mobile la stocatorul Institutului Victor Babeş, precizăm că înlocuirea ţevilor conductoare de oxigen nu au fost schimbate din cauza identificării unor probleme ci în scopul unei bune şi sigure funcţionalităţi a Unităţii”, mai explică oficialii DSU.
 
La acest moment, pe lângă TIR-ulATI aflat în Turcia şi cel de la Institutul "Victor Babeş" care a fost sigilat pentru continuarea anchetei deschise în urma decesului celor trei pacienţi, luni seară, alte trei TIR-uri ATI sunt funcţionale, unul la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Sf. Parascheva” Iaşi şi două în Bucureşti, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, respectiv Spitalul Clinic de Urgenţă “Sf. Ioan”.
 
Sursa citată menţionează că peste 700 de pacienţi au fost internaţi în cele cinci unităţi mobile de terapie intensivă.
 
"Unităţile de Terapie Intensivă Mobilă au scopul de a oferi un suport rapid, eficient şi punctual acolo unde se identifică o nevoie acută de susţinere a secţiilor de terapie intensivă existente, atunci când creşterea bruscă a numărului de cazuri care necesită terapie intensivă depăşeşte resursele respectivei unităţi. Aceste unităţi cresc rezilienţa sistemului naţional de urgenţă şi sunt parte din rezerva naţională de protecţie civilă, putând fi funcţionale şi operaţionalizate în orice situaţie de urgenţă, fie că vorbim de cutremur, pandemie, accidente colective şi dezastre etc”, menţionează DSU.
 
Conform aceleiaşi postări, cele cinci TIR-uri ATI au fost cumpărate "în scopul oferirii unei alternative viabile în vederea salvării unui număr cât mai mare de pacienţi aflaţi în stare gravă, atunci când capacitatea de internare pe Secţiile obişnuite de ATI atinge capacitatea maximă".
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.