Toţi producătorii şi distribuitorii care au acum aviz de punere pe piaţă a produselor biocide vor fi obligaţi să prezinte un buletin de analize de la un laborator acreditat din străinătate, a anunţat, marţi, purtătorul de cuvânt al Ministerului Sănătăţii, Laurenţiu Colintineanu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
 

În perioada următoare, vor fi puse în dezbatere publică modificări ale Ordinului de ministru numărul 10 privind procedura de avizare a produselor biocide.

Colintineanu a spus, într-o conferinţă de presă, că, potrivit noilor prevederi, producătorul sau distribuitorul de biocide este obligat să vină la avizarea naţională pentru punerea pe piaţă a produselor cu două buletine de analiză de eficacitate, făcute în două laboratoare diferite şi acreditate. Aceste analize trebuie să ateste aceleaşi rezultate de eficacitate.

Potrivit noilor modificări, există obligaţia ca această procedură să se repete o dată la trei ani pentru toţi producătorii şi distribuitorii de biocide care activează pe piaţa românescă.

"În fine, proiectul Ordinului 10 prevede ca toţi producătorii şi distribuitorii care au acum aviz de punere pe piaţă pentru produsele biocide să vină cu un buletin de analiză dintre-un laborator acreditat, în termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a Ordinului 10. Astfel, pe 26 iune se finalizează procedura de transparenţă, urmează avizarea ordinului, publicarea în Monitorul Oficial, apoi acesta va produce efectele. Adică, de atunci în 120 de zile este nevoie de această analiză. Toate aceste teste trebuie făcute de producător în străinătate şi trebuie să respecte ultimul standard agreat de Comisia europeană", a precizat purtătorul de cuvânt al Ministerului Sănătăţii.

El a arătat că aceste obligaţii sunt valabile în cazul biocidelor pentru tegumente şi suprafeţe (TP1şi TP2), adică pentru toate  produsele care sunt verificate în acest moment.

Mai mult, la Institutul Naţional de Sănătate Publică se află în lucru un caiet de sarcini standardizat pentru biocide, care va armoniza procedura de achiziţii pentru aceste substanţe şi produse, iar Ministerul Sănătăţii analizează posibilitatea achiziţiilor centralizate pentru produsele biocide.

"Legea achiziţiilor publice spune clar că autoritatea contractantă trebuie să încadreze achiziţia la codul CPV , apropo de multe coduri despre care s-a vorbit. Astfel, dacă un dezinfectant se găseşte în farmacie, trece la CPV dezinfectanţi, şi nu la CPV produse famaceutice, chiar dacă el se găseşte acolo. În plus, o nouă precizare - Ministerul Sănătăţii nu are atribuţii de control şi verdict pe achiziţii publice, acestea fiind în sarcina Agenţiei Naţionale de Achiziţii Publice sau a Parchetului. Spitalele folosesc cod CPV când fac achiziţii publice. Verificăm acum dacă există posibilitatea unui control mai strict al achiziţiilor prin introducerea caietului de sarcini standardizat şi posibila achiziţie centralizată. Căutăm soluţii legale. În plus, încercăm ca în noul contract de management să introducem criterii de integritate a achiziţiilor publice", a adăugat Colintineanu. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.