”Explozia” de relaţii online a contribuit la apariţia unor sentimente de singurătate şi de izolare în cazul multor persoane, arată o cercetare a companiei de securitate cibernetică Kaspersky, potrivit căreia 53% dintre oamenii care spun că “se simt singuri tot timpul” admit că petrec cel puţin cinci ore pe zi online.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Întâlnirile online nu au fost niciodată mai simple şi mai accesibile ca acum. De la aplicaţii de dating şi social media, la forumuri populare, milioane de oameni îşi fac prieteni, în mod regulat, prin intermediul internetului. De fapt, noile cercetări Kaspersky au descoperit că europenii sunt atât de implicaţi în relaţiile virtuale, încât unul din trei (31%) relatează că îi este mai uşor să construiască noi prietenii online. Cu toate acestea, în ciuda exploziei de relaţii online, cei care îşi petrec o mare parte din timp conectându-se cu ceilalţi în mediul digital, au mai multe şanse să se simtă singuri”, arată compania.

Oamenii sunt din ce în ce mai obişnuiţi să întâlnească alţi oameni prin intermediul platformelor online, motiv pentru care acest comportament a devenit, treptat, normă. Mulţi oameni se simt acum mai în largul lor să-şi găsească o gaşcă de prieteni online, decât faţă în faţă, aproximativ unul din trei oameni (31%) spunând că îi este mai uşor să se afişeze aşa cum vrea să fie văzut în mediul online, decât în persoană.

Un număr similar (32%) afirmă, de asemenea, că sunt mai încrezători şi mai sociabili decât atunci când întâlnesc oamenii faţă în faţă, se arată în studiu.

”Totuşi, această creştere a relaţiilor online a contribuit, de asemenea, la apariţia unor sentimente de singurătate şi de izolare în cazul multor persoane, întrucât aceştia nu mai sunt la fel de preocupaţi de conexiunile din viaţa reală. Cercetările au relevat faptul că jumătate (53%) dintre persoanele care folosesc social media şi forumuri online admit că “se simt singuri tot timpul” şi petrec cel puţin cinci ore pe zi în online. Acest lucru poate indica faptul că persoanele care îşi petrec mai mult timp pe internet sunt mai predispuse să se simtă singure, comparativ cu cele care nu sunt la fel de active în mediul online”, preciează compania.

Kathleen Saxton, psihoterapeut şi fondator al Psyched, consideră că încrederea oamenilor în tehnologie ar putea fi considerată o formă de dependenţă şi că poate juca un rol în perpetuarea singurătăţii.

Ea spune că îÎn timp ce unii oameni pot folosi excesiv tehnologia în condiţii “normale”, apelurile video şi mesageria sunt considerate a fi o linie de salvare pentru a ajuta oamenii să se simtă mai puţin singuri.

”Platformele online folosite de către utilizatori s-au extins foarte mult iar oamenii se simt mai încrezători atunci când le folosesc. Mulţi dintre noi ne-am adaptat şi am adoptat serviciile online, într-un efort de a ne vindeca propriile inimi”, afirmă ea.

Kaspersky a mai descoperit că aproximativ unul din cinci europeni (18%) consideră că acea conexiune emoţională pe care o au cu prietenii în mediul online este mai puternică decât cea pe care o au cu prietenii pe care îi întâlnesc în viaţa reală.

“Tehnologia a avut, fără îndoială, un rol crucial în îmbunătăţirea vieţii sociale a oamenilor, cu tot mai multe aplicaţii şi canale online disponibile, pentru a ne menţine conectaţi. Deşi aceste platforme pot fi foarte benefice, trebuie să avem în vedere şi provocările pe care le pot aduce. Este important să conştientizăm că persoanele pe care le întâlnim în mediul online s-ar putea să nu fie exact cine pretind că sunt. Ori de câte ori întâlnim pe cineva online, Kaspersky recomandă să fim vigilenţi şi să păstrăm pentru noi informaţiile private, cum ar fi datele bancare sau alte detalii personale”, spune David Emm, principal security researcher la Kaspersky.

Arlington Research, o agenţie independentă de cercetare de piaţă, a efectuat cercetări de piaţă în numele Kaspersky în 12 ţări europene, plus Japonia. Ţările intervievate includ Marea Britanie (2.000 de respondenţi), Franţa (1.000 de respondenţi), Germania (1.000 de respondenţi), Italia (1.000 de respondenţi), Spania (1.000 de respondenţi), Olanda (1.000 de respondenţi), Belgia (500 de respondenţi), Portugalia (500 de respondenţi), Cehia (500 de respondenţi), Austria (500 de respondenţi), Ungaria (500 de respondenţi), România (500 de respondenţi) şi Japonia (500 de respondenţi).

Cercetarea este reprezentativă la nivel naţional pentru adulţii cu vârsta peste 18 ani în fiecare ţară studiată în ceea ce priveşte sexul, vârsta şi regiunea (+/- 2%). Cercetarea a fost realizată în conformitate cu orientările de cercetare de piaţă ESOMAR.

 


 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.