Reprezentanţii Sindicatului Meridian, din care fac parte şi lucrători vamali, atrag atenţia, marţi seară, că, din cauza unor politici ”dezastruoase” de personal în cadrul Vămii Române, se formează cozile pe sensul de ieşire din România. Sindicaliştii arată că numărul lucrătorilor vamali din România este considerabil redus, raportat la necesităţile actuale şi că sunt 2.800 de posturi ocupate, din 3.000 disponibile, faţă de 4.500 de posturi ocupate în Bulgaria, de exemplu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În ultima perioadă, la graniţele ţării noastre s-au produs cozi ce se întind pe zeci de kilometri, atât la intrarea, dar şi la ieşirea din ţară. Astfel, de mai bine de două săptămâni, la punctele de trecere ale frontierei s-au format şiruri kilometrice de camioane. Conform informaţiilor apărute în spaţiul public, principala cauză, în special la frontiera de est, o reprezintă războiul provocat de Rusia în Ucraina, ce a determinat creşterea considerabilă a fluxului de mijloace de transport, format mai ales din tiruri încărcate cu cereale”, se arată într-un comunicat de presă, de marţi, al Sindicatului Meridian. 

Reprezentanţii sindicatului arată că România are doar 2.800 de lucrători vamali, în timp ce în Bulgaria sunt 4.500.  

”Conform ştirilor publicate, problemele existente ar fi cauzate mai ales de situaţia existentă în cadrul Vămii Române. În primul rând se impune precizarea că, după intrarea României în Uniunea Europeană, birouri vamale există numai la frontierele cu ţările extracomunitare, respectiv Ucraina, Moldova şi Serbia. În al doilea rând, trebuie spus că numărul lucrătorilor vamali din România este considerabil redus, raportat la necesităţile actuale. Astfel, din 3.000 de posturi doar 2.800 sunt ocupate, iar din acestea doar câteva sute sunt alocate la frontieră. Prin comparaţie, în Polonia, o ţară de aproximativ două ori mai mare ca ţară şi populaţie, există un număr de 15 mii de posturi, iar în Bulgaria, o ţară pe jumătate atât ca locuitori cât şi teritoriu, există un număr de 4.500 angajaţi. În al treilea rând, dotările aflate în posesia vameşilor sunt la minimul necesar, aparatura de control (scannere) a rămas doar la stadiul de promisiuni, iar angajaţii nu au nici măcar uniforme de serviciu, ele nemaifiind achiziţionate de ani de zile”, arată sindicaliştii.  

Potrivit acestora, o măsură care s-a luat a fost aceea de a muta lucrători vamali de la vămile din est către Vama din Moldova 

”În prezent, pentru a se diminua cozile de tiruri, s-a luat măsura mutării temporare a câtorva zeci de lucrători la vămile din Est şi Constanţa, precum şi efectuarea de controale comune cu Vama din Moldova, unde trebuie arătat că raportul de angajaţi este de 3 la 1 faţă de România. Problema cozilor de tiruri va fi rezolvată însă doar parţial, măsurile dispuse în prezent nefiind unele de viitor. Astfel soluţia delegării angajaţilor este doar una provizorie, deoarece aceasta se poate aplica doar câteva luni pe an. Dezastrul din Vamă actual legat de personal şi dotări, cauzat şi de numeroasele disponibilizări efectuate de-a lungul timpului, nu poate fi rezolvat prin astfel de măsuri arbitrare. Considerăm că în astfel de cazuri se impune, de urgenţă, reanalizarea schemei de personal, recrutarea unui număr suficient de angajaţi şi cumpărarea cât mai grabnică a aparaturii de control (scannere)”, se mai arată în comunicat. 

 Potrivit aplicaţiei Trafic Online a Poliţiei de Frontieră, marţi seară, la Vama Siret, camioanele aşteaptă 960 de minute pentru aieşi din ţară, iar la Isaccea 600 de minute. La Giurgiu se aşteaptă 140 de minute, iar la Petea 120. 

Ca să intre în ţară, camioanele aşteaptă 120 de minute la Siret, 380 de minute la Negru Vodă şi 150 de minute la Isaccea. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.