Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) propune angajarea femeilor la bordul navelor, precizând că acestea reprezintă mai puţin de 1,3% din personalul maritim şi sunt angajate cu precădere în sectorul croazierelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
SLN a transmis, vineri, printr-un comunicat de presă, că, deşi numărul femeilor angajate pe nave a crescut în ultimii ani, totuşi este în continuare foarte redus şi reprezintă puţin peste 1% din personalul maritim. 
 
Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
"Numărul tot mai redus de navigatori atrage atenţia internaţională. Soluţia ar fi angajarea femeilor la bordul navelor. Numărul femeilor angajate pe nave a crescut din 2015 cu 45%, până la aproximativ 24.000, dintre care 7.300 de ofiţeri şi 16.800 nebrevetaţi, ceea ce înseamnă practic foarte puţin, mai puţin de 1,30% din personalul maritim. Femeile sunt angajate cu precădere în sectorul croazierelor”, a anunţat Sindicatul Liber al Navigatorilor. 
 
SLN susţine că unii dintre cei mai afectaţi de pandemie au fost navigatorii. 
 
"În media se vorbeşte zilnic despre modul în care pandemia a afectat profund calitatea vieţii multor lucrători. Dar cei care au suferit cel mai mult sunt navigatorii, cei al căror sacrificiu a făcut economia mondială să meargă, cu un preţ însă foarte mare din partea lor. În ciuda efortului multor armatori, al sindicatelor, a multor companii de crewing şi al industriei în general, mulţi navigatori nu au putut debarca la timp, unii având chiar mai mult de un an, altii chiar şi doi”, a precizat sursa citată.
 
Sindicatul Liber al Navigatorilor a explicat că anul trecut au existat peste 1.880.000 de navigatori certificaţi, iar dintre aceştia 883.780 sunt ofiţeri şi 997.540 nebrevetaţi, precizând că deşi numărul lor a crescut cu 350.000 de faţă de acum cinci ani este insuficient pentru a satisfce cererea rezultată din creşterea flotei mondiale. 
 
SLN consideră că este nevoie o schimbare dacă industria doreşte să rămână atractivă pentru tineri. 
 
"Mulţi navigatori sunt epuizaţi şi caută locuri de muncă alternative la ţărm. Este timpul pentru o schimbare dacă se doreşte ca industria să rămână atractivă pentru tineri, iar transformarea ar trebui să înceapă cu egalitatea de gen şi nu numai în birourile administrative, ci şi la bord. Daca nu se ştia, decenii în urmă Cecilia Battistello, o antreprenoare în domeniu, a vopsit în roz navele grupului Contship pe care îl conducea aproape ca o provocare, să atragă atenţia asupra faptului că în conducerea stafului companiei se afla şi o femeie, semnalând chiar şi în acel moment barierele pe care femeile din industria maritimă trebuie să le depăşească precum şi absenţa egalităţii de gen: respect egal, drepturi şi oportunităţi pentru toţi. Un mesaj de afaceri puternic, dar care nu a avut susţinerea necesară”, a explicat Sindicatul Liber al Navigatorilor. 
 
SLN susţine că schimbarea trebuie să înceapă în şcoli. 
 
"Realitatea este că din aproape 1,8 milioane de navigatori, 98% sunt bărbaţi şi doar 30% dintre femeile angajate la bord au ajuns la gradul de ofiţer. Este o creştere de 50% faţă de 2015, dar încă prea mică faţă de obiectivul egalităţii de gen. Schimbarea trebuie să înceapă în şcoli, de unde să se lanseze măsuri concrete de motivare a femeilor pentru o carieră maritimă. Sunt multe oportunităţi, în condiţiile în care astăzi doar 2,3% dintre ofiţeri sunt femei. Desigur, este o meserie care necesită un mare sacrificiu. Nu este o coincidenţă că aproape 50% din forţa de muncă provine din cinci ţări: Filipine, urmate de Rusia, Indonezia, China şi India”, a mai precizat sursa citată.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.