Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a cerut guvernatorului de la Cernăuţi o întâlnire de urgenţă pentru a găsi soluţii cu privire la traficul aglomerat din Vama Siret, unde coada de tiruri se întinde frecvent pe aproximativ 20 de kilometri. Totodată, Gheorghe Flutur susţine că doreşte să clarifice şi ”ping-pong-ul răspunderii”, după ce partea ucraineană a acuzat o lentoare a procesării tirurilor în Vama Siret.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Am solicitat guvernatorului de la Cernăuţi o întâlnire de urgenţă mâine (luni – n.r.) la ora 12.00 pentru a clarifica şi găsi soluţii cu privire la traficul foarte aglomerat din Vama Siret. Au apărut în spaţiul public o serie de aspecte legate de motivele aglomerării excesive şi doresc să le lămurim la faţa locului, cu domnul Zaparaniuk (Ruslan Zaparaniuk – şeful Administraţiei Militare Regionale Cernăuţi – n.r.), mai ales că în ultima perioadă coada de tiruri în judeţul Suceava a ajuns la 20 km zilnic şi creează un mare disconfort celor din judeţul Suceava, dar şi celor aflaţi în trafic", a declarat Gheorghe Flutur, potrivit paginii de Facebook a Consiliului Judeţean Suceava.

Flutur adaugă că, dacă în urma discuţiilor se va ajunge la concluzia că partea română trebuie să facă mai mult, atunci se va adresa Ministerului Finanţelor, Direcţiei Generale a Vămilor şi Ministerului Transporturilor pentru a lua măsuri suplimentare.

"Nu sunt de acord cu acest ping-pong al răspunderii şi de aceea, după ce au fost mai multe contacte telefonice cu cei de la Cernăuţi, am solicitat o întâlnire faţă în faţă, la PTF Siret", a precizat şeful CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

Potrivit publicaţiei Libertatea Cuvântului de la Cernăuţi, şeful Administraţiei Militare Regionale Cernăuţi, Ruslan Zaparaniuk, a declarat că "vecinii" români nu pot asigura trecerea unui număr mai mare de camioane prin Vama Siret. De asemenea, Zaparaniuk a afirmat că unii şoferi de tiruri preferă să stea la coadă în Vama Siret şi să nu folosească alte puncte de trecere, pentru că "staţionările la frontieră li se plătesc suplimentar”.

"Este un fel de business al lor", a explicat Ruslan Zaparaniuk.

 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.