Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti s-a deschis, de luni, în mall-ul Plaza România, preluând activitatea a trei puncte de lucru din Capitală şi, odată cu acestea, şi aglomeraţia de la centrul din Pipera, mai ales la primele ore ale dimineţii. După ce şi-au luat bon de ordine, oamenii s-au aşezat pe scaunele de pe holul din faţa biroului pentru eliberarea paşapoartelor şi, cu o cafea într-o mână şi un McPuişor în cealaltă, şi-au aşteptat rândul la ghişeu, însă aşteptarea nu a fost mare, spre uimirea lor oamenii reuşind să plece cu un nou paşaport după câteva zeci de minute. În noul sediu a fost în vizită, dimineaţă, şi premierul Mihai Tudose.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
CITEȘTE ȘI Premierul a mers la noul sediu al Serviciului de Paşapoarte din Plaza România, unde peste 200 de oameni au depus deja cereri. Tudose: În sfârşit sunt condiţii civilizate

Aşteptarea nu este mare, însă, astfel că în aproximativ o oră şi jumătate de la începerea programului fuseseră deja procesate peste 200 de cereri.

"Eu am venit de vreo oră, m-am aşteptat să fie acelaşi haos ca în Pipera, dar sunt surprins să văd că nu am stat foarte mult şi deja am paşaportul în mână. Îmi făcusem şi program pe ziua de azi, punând vreo cinci ore pentru paşaport. Acum nu am ce să fac cu timpul rămas”, a spus un bărbat. El a adăugat că săptămâna trecută a fost la sediul din Pipera, însă a renunţat după mai multe ore de aşteptare.

Foto: Cristina Radu / News.ro
Foto: Cristina Radu / News.ro

În aceeaşi situaţie se află mai mulţi bucureşteni care au venit să îşi facă paşapoarte. Ei recunosc că sediul din Pipera este singurul pe care îl cunoşteau, înainte să vadă în presă că va fi deschis un nou birou în Plaza România, care să preia activitatea a trei birouri.

"Habar n-aveam că erau cinci. Nu m-am interesat pe site-ul Prefecturii, e adevărat. Am fost puţin ignorant. M-am dus direct acolo, că mi-a spus cineva că acolo se eliberează paşapoartele, în Pipera, am văzut la avizier ce îmi trebuie şi a doua zi m-am întors şi am vrut să îmi depun actele. Am renunţat după patru ore. Mă bucur că s-a deschis aici, merge foarte repede”, spune altcineva.

În acelaşi timp, coada înaintează, fiind funcţionale toate cele 23 de ghişee - 20 pentru preluarea cererilor şi trei pentru eliberarea paşapoartelor. Aparatul pentru bonurile de ordine le-au dat bătăi de cap câtorva dintre cei veniţi pentru depunerea actelor, însă angajaţii Serviciului le-au oferit oamenilor indicaţii şi i-au îndrumat către ghişeele potrivite.

Foto: Cristina Radu / News.ro
Foto: Cristina Radu / News.ro

Potrivit unui reprezentant al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti, oamenii nu mai sunt îndrumaţi din Pipera la noul sediu, iar angajaţii celor două sedii ţin în permanenţă legătura, astfel că lucrurile merg normal la celălalt sediu, nefiind aglomeraţie.

Pe hol, spre ora prânzului, scaunele rămân aproape complet libere, iar din cele 23 de ghişee se mai lucrează mai puţin de 10. În birou, cu actele în mână, mai aşteaptă doar şapte persoane. Cei care au lăsat căldura şi soarele dogoritor din Pipera pentru aerul condiţionat şi cafeaua din mall ieşind învingători cu paşapoartele în mână şi se opresc la restaurantele fast-food de pe acelaşi etaj cu birourile pentru eliberarea paşapoartelor.

Angajaţii se declară convinşi că lucrurile "merg spre îmbunătăţire” şi spun că nu se aşteaptă să fie aceeaşi aglomeraţie care a fost de la începutul verii la sediul din Pipera.

Foto: Cristina Radu / News.ro
Foto: Cristina Radu / News.ro

"Da, aveţi dreptate, suntem în luna august şi este posibil ca oamenii să-şi fi terminat concediile, iar ce a fost mai greu să fi trecut. Însă vara nu s-a terminat încă, iar de regulă, de la jumătatea lunii septembrie încolo e super lejer”, declară un angajat.

La noul sediu din mall Plaza România a venit, la ora 10.00, şi premierul Mihai Tudose, însoţit de prefectul de Bucureşti, Adrian Petcu. Premierul nu a stat, însă, mai mult de 10 minute şi, după o scurtă verificare a birourilor şi un schimb de păreri cu cetăţenii, a plecat spunând că "în sfârşit sunt condiţii civilizate”.

Foto: Cristina Radu / News.ro
Foto: Cristina Radu / News.ro

Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, respectiv cele situate în strada Ion Ţuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinţei, numărul 1, Sector 4 şi strada Virtuţii, numărul 1-3, sector 6. Acestea şi-au încetat activitatea odată cu deschiderea noului sediu.

Programul normal pentru depunerea documentelor şi ridicarea paşapoartelor este între orele 8.30 şi 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marţi, iar, la solicitarea ministrului Carmen Dan, programul de lucru a fost prelungit pentru luna august, astfel că activitatea cu publicul se va desfăşura în fiecare zi lucrătoare de la ora 8.30 până la ora 18.30.

Taxele pentru eliberarea paşapoartelor pot fi achitate la ghişeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum şi la unităţile bancare existente la acelaşi nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile şi celelalte modalităţi de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziţie de unităţile bancare şi prin mandat poştal la oficiile poştale.

Cetăţenii vor putea depune cereri şi ridica paşapoarte şi de la celelalte două puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Bucureşti din Şoseaua Pipera, numărul 49 şi din Piaţa Amzei, numărul 13.

La toate cele trei sedii se vor elibera atât paşapoarte simple electronice, cât şi paşapoarte simple temporare.

Încă de la începutul verii şi, implicit, începerea concediilor, la sediul pentru eliberarea paşapoartelor din Pipera s-au format cozi de sute de oameni, care veneau cu câteva ore bune înainte de începerea programului pentru a fi siguri că prind loc în faţă şi scapă de lunga aşteptare pentru depunerea actelor. În timp ce la sediul din Pipera erau procesate peste 900 de cereri pe zi, la celelalte patru birouri nu erau procesate mai mult de 100 de solicitări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.