Un proiect de hotărâre privind introducerea de noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) în zona Bucureşti-Ilfov se află, miercuri, pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, pe rutele din zona Bucureşti-Ilfov ar putea fi puse la dispoziţia călătorilor, suplimentar, între două şi cinci maşini în funcţie de lungimea traseului, de zonă şi de numărul maxim de curse.

În ceea ce priveşte tarifele titlurilor de călătorie, un bilet ar costa 1,50 lei, abonamentul lunar pe o linie preorăşenească - 35 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru categoriile care beneficiază de reducere şi pe liniile RATB din Bucureşti (elevi, studenţi, donatori de sânge), abonamentul lunar pe două linii (o linie preorăşenească şi o linie urbană) - 95 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru categoriile menţionate şi abonamentul general pe toate liniile în Bucureşti şi în judeţul Ilfov - 125 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru elevi, studenţi şi donatori de sânge. În cazul liniilor urbane prelungite, tarifele au aceeaşi valoare ca în zona oraşului.

"Având în vedere condiţiile socio-economice actuale şi ţinând cont de principiul continuităţii serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov”, se arată în proiectul de hotărâre.

Reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţin că introducerea unor noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) în zona Bucureşti-Ilfov încalcă legislaţia naţională şi că intenţia Primăriei Capitalei poate duce la falimentul companiilor de transport private.

Ei subliniază că, prin extinderea liniilor RATB, ar putea fi falimentate firmele care operează aceste rute, fiind afectat inclusiv bugetul statului şi cel al Primăriei Capitalei.

COTAR mai spune că nu înţelege de ce este nevoie de o investiţie de cel puţin 50 de milioane de euro de la bugetul PMB, la care se vor adăuga subvenţii, deşi rutele respective sunt acoperite de operatorii privaţi care s-au conformat legislaţiei naţionale.

"Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, susţine Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Reprezentanţii COTAR adaugă că, "din experienţa anterioară” s-a constatat că sute de mijloace RATB sunt vandalizate în fiecare an şi fie necesită reparaţii scumpe, fie, din lipsă de fonduri, râmân în garaje.

"Aceasta fiind situaţia constatată în Bucureşti, în ultimii ani, nu putem considera că autobuzele care vor deservi judeţul Ilfov vor fi ferite de vandalizare, deci costurile calculate iniţial vor creşte şi poate chiar se vor dubla într-un singur an”, arată COTAR.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România cere Consiliului General al Municipiului Bucureşti să studieze cu atenţie situaţia şi să nu încalce legea, afectând, astfel companiile de transport private şi propune ca soluţie Primăriei să extindă transportul pe traseele neacoperite de operatorii privaţi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.