Pasajul Apărătorii Patriei peste şoseaua Berceni, din sectorul 4 al Capitalei, aflat în construcţie, ar putea fi dat în folosinţă la sfârşitul anului viitor, a anunţat, joi, primarul Daniel Băluţă, într-o conferinţă de presă în aer liber, susţinută chiar în zona lucrărilor, alături de primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu. Potrivit lui Băluţă, acest pasaj, alături de Pasajul Europa Unită şi de pasajul care va fi construit peste şoseaua Olteniţei, va închide inelul median de circulaţie al Bucureştiului şi va lega nordul de sudul oraşului, rezolvând astfel parţial problema stringentă a traficului rutier. Peste pasajul de la Apărătorii Patriei va fi realizată şi o nouă linie de tramvai, care va pleca de pe şoseaua Giurgiului şi va ajunge până în Pipera.
„Vorbim de un pasaj foarte important care, împreună cu Pasajul Europa Unită şi cu pasajul ce se va construi peste şoseaua Olteniţei, va închide inelul median de circulaţie al Capitalei şi va face legătura între nordul şi sudul oraşului”, a precizat Băluţă.
Potrivit primarului sectorului 4, pe pasajul de la Apărătorii Patriei peste şoseaua Berceni, aflat în fază avansată de construcţie, va fi realizată şi o nouă linie de tramvai, care va pleca de pe şoseaua Giurgiului şi va ajunge până în Pipera.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
„Totodată, pasajul va deveni un nod multimodal de transport public. Staţiile de tramvai de pe pasaj vor fi conectate cu staţia de metrou Apărătorii Patriei cu lift şi scări rulante, dar şi cu staţiile de transport public de la sol. Am început cu exproprierile, pe care le-am făcut împreună cu Primăria Capitalei, am continuat cu relocarea utilităţilor şi am început să lucrăm la infrastructura de rezistenţă a pasajului, pentru care s-au folosit doar până acum 770 de tone de armătură şi s-au turnat peste 6.000 de metri cubi de beton. Am comandat tablierul, pe care-l vom monta la începutul anului viitor, pentru ca cel mai târziu la finalul anului 2026 să putem circula pe acest pasaj”, a spus Băluţă.
Potrivit edilului, valoarea investiţiei este de aproximativ 20 de milioane de euro, bani proveniţi din bugetul local al Sectorului 4.
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, prezent la conferinţa de presă alături de primarul Daniel Băluţă, a declarat că este „o bucurie” să fie văzute asemenea investiţii desfăşurate fie de către primarii de sector, fie de către aceştia în colaborare cu Primăria Generală a Bucureştiului.
„Ştiţi cât de mult ţinem la inelul median, ştiţi cât de mult ţinem la modelul de transport pe care îl avem aprobat de multă vreme, prin care avem inele concentrice în jurul Bucureştiului care să preia din trafic, suprapus peste radialele pe care, împreună cu sectoarele municipiului Bucureşti şi cu Ministerul Transporturilor, le vom dezvolta în perioada următoare şi care vor duce la o îmbunătăţire reală a traficului”, a afirmat Bujduveanu.
Primarul Capitalei a adăugat că, „într-adevăr”, „cea mai mare problemă a Bucureştiului este traficul”.
„Astăzi ne aflăm la aproape 60% din inelulul median pe sud închis, vă felicit şi vă urez succes, vom fi alături de dumneavoastră şi la următorul pasaj. Tramvaiul este o prioritate pentru bucureşteni şi pentru Primăria Capitalei”, a afirmat Bujduveanu.
Întrebat ddacă există proiecte pentru construirea unor astfel de pasaje rutiere şi în Sectorul 2, în zona şoseaua Petricani, Stelian Bujduveanu a spus că există două pasaje şi pentru acest sector prinse în PUZ inel median, pentru care la ora actuală sunt discuţii cu Direcţia de investiţii şi cu reprezentanţii Sectorului 2 pentru a găsi sursa de finanţare comună.
”Aceste pasaje nu au o teritorialitate legată de un sector, ele sunt folosite de toţi bucureştenii. Rolul nostru, ca administraţie, este să dăm la o parte orice fel de dispută politică şi să facem ceva pentru traficul din Bucureşti”, a punctat Bujduveanu.
Primarul Capitalei a reamintit că miercuri a deschis „cel mai mare lot de reabilitare de şină de tramvai”, de aproape 18 kilometri, pe Bulevardele Basarabia şi Pallady şi că vor fi continuate lucrări fără să fie afectat traficul.
„Din Pipera, din doamna Ghica, pe bulevardul Chişinău şi până în Berceni, în Şoseaua Giurgiului, vom avea un tramvai care să ţină traficul aşa cum pe partea de vest linia 41 a adus foarte multe beneficii pentru traficul din Bucureşti. Noi vom contribui activ la toate aceste proiecte, vom fi alături de toţi primarii de sector. Ţineţi-o tot aşa, contaţi pe Primăria Capitalei! Problema traficului trebuie rezolvată şi toată lumea trebuie să contribuie activ la acest lucru”, a încheiat Stelian Bujduveanu.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.