Premierul Ludovic Orban a declarat că profesorii care refuză să predea online nu au ce să caute în sistemul de educaţie. Şeful Executivului a mai precizat, vineri într-o conferinţă de presă la Ministerul Educaţiei, că achiziţia tabletelor continuă la toate nivelurile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Nu pot accepta ideea că există cadre didactice care refuză să îşi exercite profesia şi chiar misiunea. Un profesor care nu face lecţii online acolo unde este necesară organizarea acestor lecţii online, dacă din zece ore face numai şase ore, patru ore, nu mai trebuie plătit, este simplu. Iar, dacă, refuză să predea online, din punctul meu de vedere, nu mai are ce căuta în sistemul de educaţie, pentru că un profesor are obligaţia să se adapteze la orice situaţie. Job-ul lui este să transmită informaţii, cunoştinţele de la materia respectivă şi, în mod evident, şi multe alte valori, principii, să fie un model, dar are obligaţia să se adapteze la modalitatea de transmitere a acestor cunoştinţe. Să fim cinstiţi, online-ul este deja un lucru care există în viaţa noastră. Toţi avem, cei mai mulţi conturi de Facebook, ştim ce înseamnă live-uri, cum să nu poţi să te adaptezi să predai online”, a afirmat Ludovic Orban, vineri într-o conferinţă de presă la Ministerul Educaţiei.

Acesta a vorbit şi despre achiziţia tabletelor şi a explicat că este un proces care continuă la toate nivelurile, prin inspectoratele şcolare, administraţiile locale şi ONAC.

„Deja există o pregătire pentru că în foarte multe judeţe se face fie în clasă, fie în sistem mixt, hibrid, fie sunt câteva sute de şcoli în care predarea se face în exclusivitate online. Procesul de achiziţie de tablete continuă la toate nivelurile, şi la nivelul Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate şi la nivelul inspectoratelor şcolare şi la nivelul administraţiilor locale, vom adapta ghidul solicitantului astfel încât fiind o cerere mai mare decât oferta vom verifica nivelul maxim al preţului de la 200 de euro la 250 de euro cel mai probabil. De asemenea, vom ţine cont de caracteristicile tehnice care sunt necesare astfel încât să nu impunem caracteristici tehnice nenecesare pentru desfăşurarea învăţământului online”, a completat Orban.

Premierul a mai spus că discuţiile de la Ministerul Educaţiei au vizat şi problema navetei şcolare. 

„Am mai purtat discuţii legate şi de alte aspecte privind procesul educaţional, problema navetei şcolare, unde încă există operatori de transport privat judeţeni care nu eliberează abonamentele gratuite pentru elevi. În unele situaţii şi din cauza neasumării de către consiliile judeţene a plăţii sumelor care reprezintă 50% din cuantumul costului călătoriilor pentru naveta şcolară. De asemenea, am discutat legat de eventuale îmbunătăţiri ale actelor normative care ţin de transportul şcolar. Am purtat discuţii privitoare la modul în care sunt interpretate atât reglementările care oferă posibilitatea părinţilor de a beneficia de plata a 75% din salariul pe perioadele în care sunt suspendate cursurile şcolare din cauze epidemiologice”, a explicat prim-ministrul. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.