Nicuşor Dan a declarat că Primăria Capitalei se pregăteşte să semneze contractul cu Astra Arad pentru 100 de vagoane de tramvai şi va fi lansată şi licitaţia pentru autobuze electrice, tot cu bani europeni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Pe zona de transport, ne pregătim să semnăm contractul cu Astra pentru 100 de vagoane, 100 de tramvaie, este un contract pe bani europeni, 840 de milioane de lei, deci aproape 200 de milioane de euro, aici din nou faptul că nu l-am semnat până la acest moment e o problemă care vine din fosta administraţie, dacă fosta administraţie nu ar fi insistat cu firma turcească, în mod ilegal, aşa cum a stabilit definitiv Curtea de Apel, noi am fi început să avem tramvaie în Bucureşti azi. Pentru că s-au scurs nişte ani de la momentul ofertei şi pentru că preţurile au crescut e nevoie de nişte discuii tehnice pentru ca acest contract să poată să fie onorat de către Astra Arad. Ăsta este motivul pentru care nu l-am semnat până în acest moment. Astra Arad a reînnoit scrisoarea de garanţie, deci putem s-o semnăm în orice moment în care agreăm, e foarte important să semnăm pentru că sunt nişte bani europeni pe care trebuie să-i cheltuim pe toţi până în 2023. Pe de altă parte, a existat o licitaţie organizată de STB pentru 40 de tramvaie cu o societate din Paşcani, îmi scapă numele ei, acest contract a fost anulat de STB la sfârşitul lunii decembrie din două motive juridice. Unu, nu existau banii în bugetul de investiţii nici al STB, nici al Primăriei Capitalei pentru această investiţie, nu puteai să semnezi un contract pentru nişte bani pe care nu îi aveai.

Banii aceştia nu îi aveau pentru că, şi aici nu este vina fostei administraţii, pentru că a existat un raport al Curţii de Conturi în ianuarie 2020 sau februarie, care a spus că nu se poate ca o societate comercială care nu mai e în regie, ci e o societate comercială, nu se poate ca ea să facă licitaţii pe bani care nu sunt ai ei. Deci tot ce înseamnă achiziţie de vehicule de transport din acest moment, conform acestui raport şi decizia Curţii de Conturi, trebuie să fie exclusiv făcută de către Primăria Capitalei, care are banii şi după aceea, în cursul contractului de delegare, aceste vehicule trebuie să fie atribuite contra unei redevenţe, cum se face, către STB. Acestea au fost cele două motive legale, nu mai spun de faptul că STB-ul are în acest moment datorii care ajung la 900 de milioane de lei către ANAF, datorii care vin din faptul că ani în şir Primăria Capitalei nu şi-a plătit subvenţia pe care a agreat-o cu acest operator de transport. Încă două menţiuni despre acest contract cu tramvaiele din Paşcani.

Acest contract nu era oportun pentru că erau tramvaie de 18 metri, nu de 36 şi necesarul pe toate liniile din Bucureşti este de tramvaie lungi, pentru că e necesar de a transporta mulţi oameni şi pe de altă parte, preţul lor, 7,6 milioane de lei, tramvai de 18 metri, era aproape cât costul unui tramvai dublu făcut de Astra Arad în cadrul contractului pe care noi îl avem, 8,4 milioane. Nu se justifică să dai pe un tramvai de 18 metri cât ai da pe un tramvai de 36 de metri”, a afirmat Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă susţinută joi la sediul Primăriei Generale.

Edilul a adăugat că nu crede că ne putem aştepta să vedem din aceste tramvaie noi făcute Astra Arad circulând deja în acest an. 

El a mai anunţat că va fi lansată şi licitaţia pentru autobuze electrice.

„Vom relansa curând licitaţia pentru cele 100 de autobuze electrice. După cum ştiţi, aici avem bani europeni. A fost o problemă cu autobuzele electrice, motiv pentru care au fost două licitaţii anulate. Principala problemă a fost că preţul care a fost stabilit în caietele de sarcini nu a stimulat marii operatori europeni să participe la aceste licitaţii. Şi ce trebuie să facem şi ce vom face pentru a nu repeta acest eşec este să suplimentăm, să trecem undeva de la 450.000 de euro, undeva la 550.000 de euro, ăsta este... pentru un autobuz electric la marile firme care produc autobuze electrice în Europa, pentru a avea oferte de la marii operatori economici care produc autobuze în Europa şi vă asigur că nu vom pierde aceşti bani europeni pe care, de asemenea, trebuie să-i luăm până în 2023”, a completat Dan.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.