Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a precizat că Bucureştiul are un plan de mobilitate urbană din anul 2016, dar datele de atunci nu mai sunt de actualitate. Dan a subliniat că, din anul 1989, în Capitală au venit doar 17 noi tramvaie, dar că acum flota se va înoi cu 100 de astfel de mijloace de transport. Tramvaielor li se vor adăuga troleibuze şi autobuze noi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Bucureştiul are un plan de mobilitate urbană din 2016, el a fost făcut pe repede-înainte şi datele care au fost colectate nu erau nici atunci foarte precise, acum cu atât mai mult, au trecut anii, s-a construit în Bucureşti. Planul de mobilitate urbană are mai multe componente, cea mai importantă dintre ele este aşa-numitul model de transport. Acesta este o mare matrice, care ia cartier cu cartier şi spune în fiecare zi câţi oameni merg din cartierul ăsta, în cartierul ăsta. În funcţie de asta, poţi să faci o analiză ca să optimizezi reţeaua de transport pe de-o parte, pe de altă parte, când ai o investiţie, acest model de transport îţi spune cu cât acest model de investiţie perturbă traficul din zona respectivă”, a declarat Nicuşor Dan, luni seară, la B1 TV.
 
Edilul s-a referit şi la noile mijloace de trasport în comun care urmează să sosească sau deja au sosit la Bucureşti.
 
”Pe mijloace de transport, în fiecare săptămână mai vine un tramvai din cele 100. Din 1989 şi până acum au fost doar 17 tramvaie noi în Bucureşti. Deja au trecut 35 de săptămâni în care au venit 35 de tramvaie, mai avem un an şi puţin până vor veni toate cele 100. O să vină la început de 2024 100 de troleibuze, de asemenea o să vină până la jumătatea lui 2024, o să vină 100 de autobuze electrice din fonduri europene sau de mediu şi o să mai vină 22 de troleibuze”, a subliniat Dan.
 
Nicuşor Dan a spus că au fost optimizate traseele pe care circulă mijloacele de transport în comun.
 
”Pe de altă parte, avem o echipă care a optimizat traseele pe care ele circulă, avem în sfârşit controale care se duc astfel încât să nu mai vedem autobuze care circulă cu acelaşi număr unele după altele pe aceeaşi linie, avem biletul comun cu metroul şi biletul pe călătorie, nu pe autobuz şi, pe cifre, avem o creştere de 30 la sută, ceea ce e bine, a oamenilor care folosesc transportul public”, a adăugat Nicuşor Dan.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.