Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei, a declarat, miercuri, că numărul în scădere al profesorilor din învăţământul preuniversitar este îngrijorător şi că, de multe ori, meseria nu mai este atrăgătoare din cauza nivelului salarizării şi a altor dificultăţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În momentul de faţă sunt semnale absolut îngrijorătoare cu privire la numărul în continuă scădere al profesorilor în sistemul de învăţământ românesc preuniversitar. De asemenea, de multe ori, din cauza nivelului salarizării, din cauza dificultăţilor de foarte multe feluri, meseria nu mai este deloc atrăgătoare. Reprezintă o provocare pentru cei mai mulţi absolvenţi ai universităţilor. Pariul pe care îl punem astăzi pe educaţie este extrem de ridicat”, a afirmat ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, în cadrul unui eveniment organizat de Coaliţia pentru Educaţie.

Daniela Veşoianu, preşedintele Coaliţiei pentru Educaţie, a spus, la rândul ei, că pregătirea pentru o carieră în învăţământ ar trebui să însemne, în egală măsură, practică şi învăţare teoretică şi că, de multe ori, profesorii aleg să folosească materiale auxiliare la orele de curs, fiindcă nu au fost învăţaţi să îşi pună propria amprentă în predare.

"Pregătirea pentru cariera didactică ar trebui să însemne un raport egal între practică şi învăţare teoretică. Nu avem specialişti în didactică. Avem puţini practicieni şi teoreticieni în şcolile de profesori şi atunci profesorii ies nepregătiţi. Se ascund în spatele opţionalelor şi auxiliarelor şi documentelor pe care le găsesc pe internet şi pe care le folosesc la ore, pentru că ei nu au fost învăţaţi să găsească un design teoretic”, a declarat Daniela Veşoianu.

Specialişti în educaţie şi profesori universitari, reuniţi în Coaliţia pentru Educaţie, au întocmit un raport al dezbaterii despre pregătirea iniţială a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi au analizat dacă aceasta ar trebui făcută în cadrul unui masterat didactic sau într-un modul psihopedagogic cu o durată mai mare decât cea actuală.

Concluziile raportului arată că viitoarele programe de pregătire iniţială a cadrelor didactice ar trebui să cuprindă stagii de practică în şcoli, pregătiri specializate conform cu vârstele elevilor cărora le va preda profesorul, iar pregătirea profesorilor să fie finanţată de la bugetul de stat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.