Ministerul Educaţiei a publicat, duminică, proiectul de metodologie privind acreditarea şi evaluarea periodică a şcolilor doctorale, document supus dezbateri publice, precizând că acesta este un prim draft care ar putea suferi modificări în urma consultărilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Metodologia este structurată pe trei mari domenii, respectiv capacitate instituţională a şcolilor de doctorat care solicită acreditare, eficacitatea educaţională şi managementul calităţii, din care derivă criteriile şi indicatorii de performanţă, anunţă Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice. 

Metodologia supusă dezbaterii publice poate fi consultată pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

Consultarea publică se va derula timp de zece zile, în perioada 16-26 octombrie, şi are obiectivul de adoptare a celei mai bune variante pe baza propunerilor, observaţiilor şi sugestiilor primite în această perioadă, spun reprezentanţii ministerului.

Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru a aprobat ordinul care stabileşte cadrul pentru înmatricularea de noi studenţi doctoranzi în anul universitar 2016-2017, documentul autorizând provizoriu şcolile doctorale care funcţionează în cadrul unor instituţii de învăţământ superior. 

Dispoziţia a fost una temporară, până când va fi adoptată metodologia de acreditare supusă dezbaterii. De la adoptarea Legii Educaţiei Naţionale (2011) şi până în prezent, şcolile doctorale nu au fost evaluate extern pentru acreditare.

Ministerul Educaţiei a precizat că, potrivit reglementărilor legislative în vigoare, fiecare şcoală doctorală este evaluată individual, pentru fiecare domeniu în parte, iar evaluarea şcolii doctorale se face pe baza performanţei şi a capacităţii instituţionale a fiecărei instituţii organizatoare de studii de doctorat (IOSUD) din care face parte şcoala doctorală.

Evaluarea şcolilor doctorale este realizată de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) sau de o altă agenţie de asigurare a calităţii din ţară sau străinătate, înscrisă în Registrul European pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (EQAR). Procesul se desfăşoară pe baza rapoartelor Consiliului Naţional pentru Cercetare Ştiinţifică (CNCS) referitoare la calitatea cercetării şi a rapoartelor Consiliului Naţional pentru Atestarea Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) referitoare la calitatea resurselor umane.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.