Dr. Roxana Voica, medic specialist gastroenterologie, medic primar primar boli infectioase, cu competenţe în nutriţie şi ecografie la Spitalul Regina Maria, a afirmat că cea mai bună pâine este cea cu maia, dar a atras atenţia că pâinea cu maia din supermarket, cu termen de valabilitate crescut, are adaos. Ea a precizat că ar trebui să mâncăm 30 de grame de fibre pe zi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Roxana Voica a fost întrebată, joi, la Medika TV, la Maratonul – Sănătatea Digestiei, cum putem alege pâine şi la ce anume să fim atenţi.
“Cea mai bună pâine ar fi pâinea cu maia. Pâinea făcută în brutării cu maia, pentru că cealaltă, ar trebui să aibă un timp foarte mic de expirare, pâine din supermarketuri cu maia care are un termen de valabilitate crescut, e clar că are adaos. Corect ar fi o pâine din cereale integrale cu maia, fără atât de mulţi aditivi. Cu siguranţă că zahărul în cantitate minimă, care activează cumva maiaua, nu e o problemă. Nu acolo este problema. Ideal ar fi să o facem în casă şi să folosim făină integrală, din cereale integrale. Se spune că pâinea din secară şi făina din secară ar fi una din cele mai sănătoase”, a afirmat Roxana Voica.
Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
Ea a precizat că ar trebui să mâncăm 30 de grame de fibre pe zi. 
“Noi ar trebui să mâncăm 30 de grame de fibre pe zi. Foarte greu ajungem. Poate că noi, românii, ca popor, suntem obişnuiţi să mâncăm destul de multă mâncare bazată pe legume şi pe plante, în general. Ne apropiem de fast-food şi de dietă vestică, ceea ce ne face să consumăm din ce în ce mai puţine fibre. Fibre înseamnă tot ce creşte pe pământ, legume, leguminoasele, care sunt fasole, năut, linte, supe creme, humus, orice mazăre, fasole neagră, nuci şi seminţe, mixuri crude şi nesărate, cereale integrale, quinoa, tot ce înseamnă fructe. Atenţie, fructele şi ele conţin zahăr. Le putem mânca ca desert, la finalul mesei”, a adăugat Roxana Voica.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.