Linia de tramvai de pe traseul 102 din Ploieşti, reabilitată în urmă cu opt luni cu peste 70 de milioane de lei din fonduri europene, nu poate fi folosită, după ce mai multe teste au arătat că roţile tramvaielor nu calcă aşa cum ar trebui pe şine, două garnituri au gabaritul mai mare decât este prevăzut şi există probleme legate de cablurile de alimentare cu electricitate. În aceste condiţii, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia a făcut, luni, un control la linia de tramvai, urmând să se solicite expertize pentru a se stabili dacă lucrarea este conformă sau nu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Linia de tramvai de pe traseul 102 din municipiul Ploieşti, reabilitată în cadrul unui proiect cu fonduri europene, continuă să fie nefuncţională la opt luni de la termenul iniţial de finalizare a proiectului.

După ce proiectul nu a fost încheiat la termenul prevăzut iniţial în contract - 30 decembrie 2015, iar de la bugetul local a fost alocată suma de 21 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor, a fost stabilit un nou termen de finalizare, respectiv 30 iunie 2016. Însă, nici la două luni de la acest nou termen linia de tramvai nu a fost pusă în funcţiune, în condiţiile în care testele făcute la faţa locului au arătat că există mai multe probleme de ordin tehnic.

”S-au făcut o serie de teste (…) şi s-a constatat că roţile nu calcă corespunzător pe toată suprafaţa şinelor, că avem în continuare probleme la trecerea dintre cablul electric de la tramvai cu cablul electric de la troleu (în condiţiile în care o parte din traseu este comună pentru tramvai şi troleibuz – n.r), că tramvaiele pe care le avem noi permit culisarea geamului şi dacă scoţi mâna pe geam îţi poţi rupe mâna în stâlpul care susţine linia electrică a tramvaiului, că două tramvaie, nu ştiu de ce, au gabaritul mai mare, se pare şi au lovit un stop, un semafor, că sunt anumite porţiuni unde cablurile electrice pe parcursul utilizării pot fi secţionate şi pot apărea alte probleme”, a afirmat luni, într-o conferinţă de presă, primarul municipiului Ploieşti, Adrian Dobre.

Edilul a adăugat că ”există o anexă făcută ulterior recepţiei, în care au fost puse toate aceste probleme” constatate în urma probelor făcute cu tramvaiul pe şina recent reabilitată.

În acest context, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia face, luni, controale la Ploieşti, iar la linia de tramvai se vor solicita expertize pentru a se stabili dacă lucrarea este conformă sau nu.

”Astăzi (luni - n.r.) este control de la ADR Sud Muntenia. Acolo avem o serie de probleme de ordin tehnic, o parte din ele remediate, o parte nu. Cele care nu sunt remediate aşteaptă procedură de achiziţie (…) pentru expertiză, pentru a vedea dacă poziţionarea liniilor este corespunzătoare sau nu şi dacă linia de tramvai poate fi folosită în condiţii de siguranţă sau nu, pentru că dacă linia respectivă nu este bine poziţionată, vă dau un exemplu, inclusiv distanţa de frânare a tramvaiului este mai mare şi atunci apar riscuri în trafic, pe lângă problemele tehnice la roţi”, a mai spus primarul Adrian Dobre.

El a vorbit inclusiv despre faptul că linia de tramvai recent reabilitată ar avea probleme care se pot constata doar privind lucrarea.

”Din constatările vizuale, dar asta va spune expertiza, cele mai grave situaţii sunt pe porţiunile unde nu există asfalt pe linii, pe porţiunile acelea unde există spaţiu verde”, a adăugat Adrian Dobre.

Întrebat ce se va întâmpla dacă expertiza tehnică va confirma existenţa problemelor, edilul a răspuns: ”Trebuie refăcute acele tronsoane unde linia de tramvai nu e corespunzătoare de către cel care se dovedeşte a fi vinovat, ori pe cheltuiala proiectantului, dacă proiectantul a greşit, ori pe cheltuiala constructorului, dacă constructorul a greşit”.

Neconformităţile de ordin tehnic nu sunt singurele probleme pe care autorităţile din Ploieşti le au în ceea ce priveşte punerea în funcţiune a liniei reabilitate din bani europeni. Conform primarului oraşului, societatea de transport public nu are suficiente garnituri pe care să le trimită pe acest traseu.

Astfel, întrebat când crede că va fi pus în funcţiune tramvaiul pe linia 102 având în vedere toate problemele constatate în timpul testelor, primarul Adrian Dobre a spus că reluarea circulaţiei pe acest traseu se va face în condiţiile în care va exista certitudinea siguranţei şi în condiţiile în care va fi un număr necesar de tramvaie ca să poată fi utilizată linia 102.

Dobre a spus că nu poate avansa un termen la care tramvaiele ar putea intra din nou pe traseu şi că ar mai fi nevoie de ”cam trei, patru tramvaie” pentru ca această linie să fie deschisă, în prezent  lucrându-se la modernizarea garniturilor.

Proiectul ce avea ca scop creşterea mobilităţii transportului public în municipiul Ploieşti prin reabilitarea traseului tramvaiului 102, în valoare totală de peste 70 de milioane de lei, ar fi trebuit executat în 33 de luni şi avea ca termen de finalizare 30 decembrie 2015. Cu doar o lună înaintea termenului de finalizare a proiectului, stadiul fizic de execuţie a lucrărilor era de sub 50 la sută, iar în aceste condiţii Consiliul Local Ploieşti a aprobat prelungirea termenului de finalizare până la jumătatea acestui an, dar şi alocarea de la bugetul local a sumei de 21 de milioane de lei pentru terminarea lucrărilor. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.