Multe instalaţii electrice sunt învechite la metrou şi ar trebui schimbate, cu ocazia controalele au fost date amenzi, unele probleme au fost remediat, altele nu, pentru că Metrorex are şi probleme financiare, a declarat, vineri, inspectorul general al IGSU, Ovidiu Vasilică. Niciuna dintre cele zece staţii de metrou construite după 1998 nu are autorizaţie de securitate la incendiu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, staţiile de metrou date în folosinţă înainte de 1998 nu au nevoie de autorizaţie de securitate la incendiu, spre deosebire de cele construite după acest an. Niciuna dintre aceste staţii, în număr de zece, nu are în acest moment autorizaţie de securitate la incendiu.

"Pompierii militari şi cei privaţi intervin imediat ce este anunţat un incendiu. Pot sta în tunel între două şi patru ore, faţă de 20-40 minute înainte. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă a inventariat, timp de cinci luni, toate traseele de metrou, tunele şi staţii, astfel încât, în cazul unui incendiu pe traseu, pompierii militari şi cei privaţi de la Metrorex să intervină în cunoştinţă de cauză, având echipamente care le permit să stea în acea zonă şi până la patru ore”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat.

Potrivit acestuia, în ultimii doi ani s-au făcut investiţii importante, atât din fonduri europene cât şi de la bugetul de stat.

"Pe dotări din fonduri europene, sunt 31 milioane de euro şi nouă milioane de euro de la buget de stat. S-au luat echipamente de respirat de lungă durată, care dau autonomie între două şi patru ore. Până acum le aveau pe cele clasice, cu autonomie de 20-40 de minute, nu ai timp să acţionezi. La Bucureşti există 70 de oameni sau două echipe de 35 care pot intra pe operaţiuni de lungă durată la metrou”, a explicat Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.

Rae Arafat a precizat că, în 2016, au fost deja absorbite 25 de milioane de euro, din care s-au luat maşini de pompieri, camioane de trasport, mijoace de transport personal, motopompe de capacitate mare şi maşini de scafandri, alte 35 de milioane de euro fiind pentru proiectul multi-risc.

“Pentru prima dată în România, pompierii vor primi echipamente speciale pentru căutare-salvare în zone urbane. De asemenea, vom lua generatoare foarte mari, de 400-500 kilowaţi, să sprijinim comunităţile care rămân fără curent, dar şi camere superbare pentru scafandrii. Dar dotările vor viza şi partea medical, pentru serviciul de ambulanţă  şi SMURD”, a mai spus Arafat. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.