Peste 200 de taximetrişti au blocat timp de două ore centrul municipiului Iaşi, nemulţumiţi că autorităţile nu intervin pentru stoparea pirateriei, dar şi că instituţiile nu fac controale în cazul şoferilor care practică transportul alternativ.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acţiunea de protest a fost autorizată, fiind iniţiată de către Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), filiala Iaşi. La protest au participat reprezentanţii tuturor companiilor de taxi din oraş.

Taximetriştii au început să se adune începând cu ora 10.00 în faţa Prefecturii ieşene, aceştia blocând cu maşinile circulaţia prin centrul municipiului.

Mircea Manolache, preşedinte COTAR Iaşi, a spus că există legislaţia necesară pentru sancţionarea celor care practică pirateria în acest domeniu, el acuzând instituţiile statului că nu intervin şi nu fac controale la şoferii care efectuează transport alternativ.

“Acum există cadrul necesar legal, cerem instituţiilor de resort să intervină. Bugetul are nevoie de bani, vrem să-i oprim pe cei care fac evaziune fiscală. Este inadmisibil ca noi să cerem autorităţilor să-şi facă treaba“, a afirmat Mircea Manolache.

Circulaţia mijloacelor de transport nu a fost întreruptă pe durata protestului, acţiunea încheiindu-se fără incidente după două ore.
Reprezentanţii COTAR au anunţat că vor iniţia un nou protest la Iaşi săptămâna viitoare, dacă autorităţile nu vor interveni pentru a pune ordine în acest domeniu.

La scurt timp după încheierea protestului, Primăria Iaşi a precizat, într-un comunicat de presă, că municipalitatea susţine ca transportul în regim de taxi şi de închiriere (precum UBER) să fie făcut doar în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu.

Conducerea primăriei ieşene precizează că singura relaţie a municipalităţii cu serviciul de taximetrie este cea asigurată prin Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Iaşi, care, potrivit legii are competenţe doar în ceea ce priveşte autorizarea în transportul în regim de taxi, nu şi în cel de închiriere, precum UBER. 

Totodată, şefii primăriei afirmă că potrivit legislaţiei în vigoare, şoferii companiilor de ride sharing trebuiau să obţină certificările necesare de la ARR pentru a practica activităţi de transport în regim de închiriere până la data de 1 noiembrie 2019, dar acest termen a fost prelungit până la 1 februarie 2020.

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.