Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunţat că în şedinţa de Guvern de joi au fost discutate două ordonanţe de urgenţă, prima referindu-se la folosirea semnăturii electronice pentru încheierea contractelor de muncă şi în relaţii cu instituţiile statului, iar cea de-a doua la eliminarea condicii de prezenţă pentru microîntreprinderile care au mai puţin de nouă angajaţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Raluca Turcan a anunţat, la finalul şedinţei de Guvern, că o ordonanţă va da posibilitatea angajatorului şi să achiziţioneze semnătura electronică pentru angajat. 
 
"O ordonanţă de urgenţă include prevederi privind folosirea semnăturii electronice avansată sau calificată însoţită de marca temporară în încheierea contractelor de muncă, în relaţiile cu instituţiile statului, pentru angajatori sau angajaţi şi de asemenea această ordonanţă de urgenţă va da posibilitatea angajatorului să achiziţioneze semnatura electronică pentru angajat”, a explicat ministrul Muncii.
 
Turcan a menţionat că prin aceeaşi ordonanţă vor fi simplificate activităţile în telemuncă. 
 
"În acelaşi timp, tot prin această ordonanţă de urgenţă am încercat să simplificăm activităţile în telemuncă, ţinând cont de faptul că în momentul de faţă avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă, comparativ cu 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeaşi perioadă. Pentru facilitarea relaţiilor de muncă la distanţă, astăzi prin această ordonanţă de urgenţă dăm posibilitatea pregătirii angajaţilor de la distanţă pentru activitatea în telemuncă, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puţin importantă este şi prevederea prin care în activitatea de telemuncă instruirea angajaţilor de către angajatori să prevadă şi obligativitatea angajaţilor de a păstra confidenţialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanţă şi, de asemenea, tot pentru activitatea digitală am inclus şi obligaţia de a arhiva digital contractele de muncă şi alte documente elaborate în relaţiile de muncă”, a explicat Raluca Turcan.
 
Ea a mai transmis că o altă ordonanţă se referă la eliminarea condicii de prezenţă pentru firmele care au sub nouă angajaţi. 
 
"O altă ordonanţă de urgenţă oferă o gură de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microîntreprinderi care au sub nouă angajaţi. Am eliminat obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care, pe lună, pentru o microîntreprindere cu doi angajaţi presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic, am eliminat munca în plus pe care angajatorii pot să o desfăşoare fie verbal în relaţia în relaţia cu angajaţii, fie printr-un act scris şi asumat de mână întrucât vorbim despre întreprinderi mici şi mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relaţii de muncă”, a susţinut Raluca Turcan.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.