Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, a anunţat, joi, că Executivul a aprobat în şedinţa două hotărâri privind Normele pentru aplicarea legii privind pensiile militare de stat şi atribuţiile, organizarea şi funcţionarea caselor de pensii sectoriale din MApN, MAI şi SRI.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit unui comunicat de presă al Guvernului, în noul context legislativ, aplicabil de la 1 ianuarie 2016, se impune adoptarea Normelor pentru aplicarea prevederilor art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat pentru a reglementa modalitatea restituirii sumelor reprezentând diferenţele între cuantumurile pensiilor cuvenite pentru luna decembrie 2010 şi cele stabilite în baza legislaţiei adoptate ulterior - Legea nr. 119/2010 şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011, aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, a declarat la finalul şedinţei că este o clarificare a modului prin care anumite prevederi legate de pensile militare vor fi aplicate.

”Este vorba despre reglementarea unor restituiri de sume în cuantumul pensiilor, unele câştigate în instanţă, altele trebuie reglate în funcţie de legislaţia existenţă şi puse în concordanţă cu vechea legislaţie, pe principiul cuantumului cel mai avantajos pentru cel care beneficiază de pensie ”, a arătat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu.

Potrivit comunicatului emis de Executiv, odată cu integrarea sistemului pensiilor militare de stat în sistemul public de pensii, persoanele beneficiare de pensii militare în temeiul cadrului normativ anterior datei de 1 ianuarie 2011 s-au regăsit în imposibilitatea identificării documentelor care dovedesc veniturile obţinute în activitatea profesională cu prilejul recalculării pensiei.

”Restituirea sumelor de bani rezultate din calcularea diferenţelor între cuantumurile pensiilor cuvenite pentru luna decembrie 2010 şi cele stabilite în baza Legii nr.119/2010 şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011, se face doar la cererea titularului dreptului de pensie (sau de tutorele ori curatorul acestuia, de către persoana căreia i s-a încredinţat ori i s-a dat în plasament copilul minor, după caz, depusă personal sau prin mandatar desemnat prin procură special), în termen de doi ani de la data intrării în vigoare a legii”, potrivit sursei citate. 

Referitor la hotărârea privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea caselor de pensii sectoriale din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne şi Serviciul Român de Informaţii, se impunea, în noul context legislativ, aplicabil de la 1 ianuarie 2016, stabilirea atribuţiilor, organizării şi funcţionării caselor de pensii sectoriale din cele trei instituţii pentru a răspunde mai bine solicitărilor pensionarilor militari.  

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.