Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că nu are ”emoţii” că nu vor fi finalizate toate lucrările cuprinse în PNRR pe zona rutieră, dar a adăugat că are semne de întrebare pe zona de cale ferată, pe anumite loturi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Sorin Grindeanu a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, dacă ştie care este graficul lucrărilor pentru modernizarea căii ferate Lugoj-Timişoara. 
 
Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
”Eu nu pot să spun că sunt foarte mulţumit că s-a început abia acum. Ştiţi că au fost acele întârzieri cu tot felul de soluţii pe care nu le primeam, iarăşi de la Primăria municipiului Timişoara şi ştiţi acest lucru. Într-un final s-a ajuns la acel acord, într-un final se intră în faza de execuţie. E foarte strâns calendarul. Noi trebuie să finalizăm aceste lucrări până la final de 2026”, a declarat Sorin Grindeanu.
 
El a precizat că nu are ”emoţii” că nu vor fi finalizate lucrările finanţate din PNRR pe zona rutieră, dar că nu poate spune acelaşi lucru despre unele lucrări pe calea ferată.  
 
”N-am niciun fel de emoţie că nu vor fi finalizate toate lucrările prinse în PNRR pe zona rutieră. Niciun fel de emoţie, nici Margina- oldea, nici A7-le, nici cele două tronsoane de pe Autostrada Transilvania. Fără niciun fel de dubii, banii din PNRR vor fi folosiţi şi accesaţi. Am semne de întrebare pe zona de CFR, pe anumite loturi. Deci vor trebui să aibă un ritm foarte bun în următorii doi ani şi jumătate astfel încât să se încadreze în acest calendar de final de 2026”, a afirmat ministrul Transporturilor. 
 
El a susţinut că întârzierea acestui proiect a fost cauzată de Primăria Timişoara.  
 
”Dacă vorbim de lotul ăsta care străbate Timişoara, ştiţi că v-am mai spus, era intersecţia cu Baader, unde nu s-a dorit soluţia iniţială, deşi iniţial s-a dat această aprobare şi domnul Robu ştie foarte bine. Până când iarăşi n-am ieşit public să spun: domnule, am înţeles, eu o să anunţ la Uniunea Europeană că renunţăm la proiectul de pe Timişoara. Nu aveam altă soluţie. Atunci s-au gândit cei de la Primărie că e bine totuşi să aibă un dialog cu noi. Au avut, într-un final am ajuns la un punct de vedere comun, şi-au dat acordul pentru autorizaţii, au fost în stare proiectanţii, după acel acord, să înceapă faza de proiectare, au terminat-o, în mare parte, acum s-a intrat în faza de execuţie. E fază de execuţie cu procent destul de bun pe Lugoj-Timişoara până la Gara de Est şi dacă mergeţi pe traseu o să vedeţi că se lucrează, pe CFR, s-a început aici. În următoarele săptămâni se va începe şi de la Ronaţ spre Arad, urmând ca, eu zic ca într-o lună-două, mai degrabă, să se înceapă şi pe tronsonul Caransebeş-Lugoj. Ritmul, repet, trebuie să fie unul foarte bun ca să ne înscriem în calendar”, a relatat Grindeanu. 
 
El a fost întrebat dacă mai sunt probleme pe un alt lot de cale ferată unde au loc investiţii. 
 
”Nu, au fost două tronsoane pe PNRR pe investiţii. Arad-Caransebeş şi Episcopia Bihorului-Cluj. Pe Episcopia Bihorului-Cluj se lucrează în acest moment, sper să nu greşesc, pe trei loturi din patru, urmând să se intre şi pe al patrulea. Şi v-am dat exemple de cum am colaborat noi, cei de la CFR, cu Primăria Oradea, ei veneau şi ne impulsionau şi cum am colaborat cu Primăria Timişoara. Diferenţă de la cer la pământ”, a arătat ministrul Transporturilor.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.