Unsprezece oferte au fost depuse pentru modernizarea loturilor 3 (Timişoara - Ronaţ Triaj) şi 4 (Ronaţ Triaj - Arad) din calea ferată Caransebeş - Timişoara - Arad, valoarea totală estimată fiind de 3,9 miliarde de lei. "După semnarea contractelor vor fi modernizaţi aproximativ 76 de kilometri de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 kilometri pe oră", afirmă ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"Au fost depuse astăzi 11 oferte pentru modernizarea secţiunilor Timişoara – Ronaţ Triaj şi Ronaţ Triaj – Arad. După semnarea contractelor vor fi modernizaţi aproximativ 76 de km de cale ferată, pe care se va putea circula cu viteze de până la 160 km/h. Cele două contracte vor avea o valoare totală estimată de 3,917 miliarde de lei şi vor fi finanţate prin Fonduri Externe Nerambursabile", a afirmat Sorin Grindeanu.
 
El a menţionat că pentru fiecare contract durata pentru proiectare şi execuţie va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie. 
 
 
Potrivit CFR SA, pentru Lotul 3 Timişoara Est - Ronaţ Triaj Gr. D au depus oferte 6 operatori economici: SC Alstom Transport SA, FCC Construccion SA, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, Webuid SPA - Milano, Impresa Pizzarotti & C Spa Italia SPA şi Mapa Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi - asociere.

Lungimea Lotului 3 este de 13,86 km, iar pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalaţie BLA şi este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât şi în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h.

De asemenea, se vor executa lucrări de construcţie, reconstrucţie sau reparaţii/reabilitare la 3 poduri şi 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, o trecere la nivel şi se vor executa 2 podeţe de descărcare; de modernizare a instalaţiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc, de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mişcare), Timişoara Centru; Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaţ Triaj h, Ronaţ Triaj Gr. D (halta). Staţia care se va transforma în post de mişcare este Staţia (grupa de linii) Ronaţ Triaj Gr. D.

Alte lucrări vizează modernizarea reţelelor locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF, protecţia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spaţii verzi, separatoare de hidrocarburi şi bazine decantoare, garduri şi panouri de protecţie.

Pentru Lotul 4 Ronaţ Triaj Gr. D - Arad, de 55 de kilometri, au fost depuse oferte de la 5 operatori economici: Arcada Company, FCC Construccion SA, Webuild Spa - Milano, Impresa Pizzarotti & C Spa Italia SPA, Mapa Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi - asociere.

Pe Lotul 4 Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (55 km), proiectul cuprinde şi modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovăţ, pe o distanţă de cca 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalaţie BLA şi este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât şi în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h.

Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou şi Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea municipiului Arad de către trenurile de marfă care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent.

De asemenea, se vor executa lucrări de reconstrucţie sau reparaţii/modernizare la un număr de 6 poduri, 30 de podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate şi se vor executa 9 podeţe de descărcare, de modernizare a instalaţiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc; de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăţ, Micălaca. Staţia care se vor transforma în post de mişcare este Staţia Valea Viilor.

Alte lucrări vor fi pentru modernizarea reţelele locale existente, de conducte de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF, protecţia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spaţii verzi, separatoare de hidrocarburi şi bazine decantoare, garduri şi panouri de protecţie.

Conform CFR SA, valoarea financiară totală estimată a celor două contracte este de 3.917.081.120,59 de lei fără TVA, din care 1.445.386.706,40 lei, fără TVA, pentru lotul 3, respectiv 2.471.694.414,19 lei, fără TVA, pentru lotul 4.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.