Gabi Bartic, CEO BRIO, a afirmat că în noua lege este un principiu care nu a mai fost întâlnit până acum, şi anume curriculum la decizia elevului, din oferta şcolii. Astfel, şcoala se angajează că îi va oferi elevului de liceu posibilitatea să aleagă ce discipline, în afară de cele din triunchiul comun, îl ajută în viitoarea carieră.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
“Vorbim despre planurile cadru care au apărut pe surse zilele trecute şi aceste planuri cadru în mod evident nu sunt prinse în noile legi care au trecut ieri de Camera Deputaţilor. Este prins în noua lege un principiu şi acest principiu este cuprins şi în aceste planuri de planuri cadru, este prins ceva care nu a mai fost întâlnit în educaţia românească, curriculum la decizia elevului din oferta şcolii. Mai exact, şcoala românească se angajează prin lege că îi va oferi copilului de liceu – pentru că despre planurile cadru de liceu a fost foarte multă vorbire în spaţiul public – începând din clasa a IX-a, dar mai cu seamă din clasele a XI-a şi a XII-a, posibilitatea de a alege, într-o măsură mai mare sau mai mică, eu aş fi sugerat mai mare, aş fi fost mai îndrăzneaţă şi aş fi sugerat mai mare, să aleagă ce discipline, afară din cele din trunchiul comun, îl interesează şi îl ajută în viitoarea carieră pe care presupunem că în clasa a XI-a şi a XII-a o are deja aleasă”, a declarat Gabi Bartic, joi, la Prima News. 
Ea a menţionat că elevul ştie cel mai bine ce materii îi trebuie pentru cariera lui viitoare. 
“Avem săptămâna elevului de liceu, care are 30 de ore de şcoală. Prin acele planuri cadru li se dau copiilor în clase a IX-a şi a X-a, patru ore, după părerea mea foarte puţin, în clasele a XI-a şi a XII-a, opt şi respectiv nouă ore în care să îşi aleagă ei orele la care merg şi există acolo, nişte sugestii: pentru profilul real pot să se ducă la ştiinţele naturii, la fizică, la chimie. Faptul că aceste discipline au migrat din trunchiul comun, din obligativitate, către o zonă de alegere a copilului, nu trimit aceste discipline pe centura ştiinţelor, cum am citit nişte comentarii pe internet, ci pun aceste ştiinţe într-un platou din care copilul să îşi aleagă. Până la urmă, cine ştie mai multe decât copilul dacă a fost corect consiliat şi orientat în carieră în perioada începătoare a studiilor liceale ce îi va trebui în viaţa lui viitoare? Faptul că ne dorim să avem nişte adolescenţi compleţi care să aibă cunoştinţe extraordinare de fizică, de chimie, de biologie, de matematică, de ştiinţele Pământului, de geografie, faptul că ne dorim asta nu trebuie să ne facă să înghesuim aceste 15 discipline în orarul copilului. Pentru că o să ne trezim din nou în situaţia în care părinţii, copiii vor fi inflamaţi de faptul că e prea încărcat orarul, e prea greu ghiozdanul şi e adevărat, toate lucrurile astea sunt adevărate”, a mai afirmat Gabi Bartic.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.