furnizorii de servicii de plasare a forţei de muncă din statele Uniunii Europene au obligaţia să notifice inspectoratele teritoriale de muncă cu cinci zile lucrătoare înainte de a începe să recruteze angajaţi din România, potrivit unei Hotărâri de Guvern care reglementează activitatea, pe teritoriul României, atât a agenţilor români de plasare a forţei de muncă, cât şi a furnizorilor de astfel de servicii care provin din ţările UE..

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Guvernul a aprobat joi o Hotărâre pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în străinătate, ce reglementează activitatea, pe teritoriul României, atât a agenţilor români de plasare a forţei de muncă, cât şi a furnizorilor de astfel de servicii care provin din ţările UE. Măsura este menită să reducă riscul traficării şi exploatării în muncă a cetăţenilor români care doresc să lucreze în străinătate.

Potrivit documentului, pentru a putea desfăşura activităţi cu caracter permanent pe teritoriul României, furnizorii din Uniunea Europeană de servicii de plasare a forţei de muncă au obligaţia să notifice, cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea activităţii, inspectoratul teritorial de muncă unde şi-au înregistrat sediul permanent. Activităţile se vor desfăşura doar la sediul permanent. Obligaţia de a informa cu 5 zile lucrătoare înainte ITM-ul local unde are loc procesul de recrutare de personal este valabilă şi în cazul furnizorilor care prestează temporar sau ocazional astfel de activităţi.

În ceea ce priveşte activitatea agenţilor români de plasare a forţei de muncă, actul normativ prevede că, pentru medierea angajării cetăţenilor români în străinătate, aceştia au obligaţia să se înregistreze la inspectoratul teritorial de muncă unde au sediul social şi să notifice înfiinţarea de sucursale, puncte de lucru ori alte sedii secundare în acelaşi termen, respectiv 5 zile lucrătoare înainte de a începe activitatea de plasare în acele locaţii.

Pe lângă selecţia candidaţilor - conform pregătirii, aptitudinilor acestora şi cerinţelor pentru ocuparea posturilor - agenţii au obligaţia să le asigure celor care-şi caută o slujbă în străinătate şi servicii de consultanţă, sprijin pentru redactarea unor documente necesare angajării, traduceri de acte sau pentru orice alte activităţi conexe.

Atât furnizorii de servicii, cât şi agenţii de plasare a forţei de muncă trebuie să încheie contracte de mediere cu cetăţenii români care solicită serviciile lor. Documentul prevede şi sancţiuni în caz de nerespectare a legii, amenzile contravenţionale care pot fi aplicate fiind cuprinse între 10.000 şi 20.000 de lei, potrivit Ministerului Muncii.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.