Daniel Funeriu, fost ministru al Educaţiei, afirmă că experienţa sa academică în ţări de pe mai multe continente i-a demonstrat că „nu e nimic rău” în ceea ce priveşte meditaţiile date de către profesori elevilor, însă arată că în România problema o reprezintă faptul că profesori dau meditaţii unor elevi de la clasele la care predau. El cataloghează fenomenul drept „o promiscuitate cu care trebuie să terminăm”. Funeriu avansează ideea unor „vouchere pentru meditaţii” pentru copii din familii cu posibilităţi financiare reduse.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
„Asta este o ipocrizie cu meditaţiile, vă spun. Mi-am început cariera universitară în Franţa. Am continuat conducând cercetări în Statele Unite, în Japonia, în Germania. În toate aceste ţări sistemele de meditaţii sunt foarte dezvoltate. Meditaţia este atunci când profesorul livrează cunoaştere copilului. (...)  Şcoala sigur că poate să livreze un anumit număr de conţinuturi, alţi copii au nevoie de mai multe conţinuturi performanţă, alţii pentru remediale. Deci, meditaţii se dau peste tot în această lume. Japonia are poate cel mai dezvoltat sistem de meditaţii. Nu e nimic rău cu meditaţiile. Există  însă ceva toxic: meditaţii date copilului de la clasă. Asta este o toxicitate a meditaţiilor, să meditezi copilul de la clasă, eventual ca să-i dai o notă mai mare, să meditezi copilul de la clasă pentru că ai predat aşa, mai pe scurt ca să-ţi faci un fond de comerţ, ca să ai clientelă. Asta este o promiscuitate cu care trebuie să terminăm”, a afirmat Daniel Funeriu în emisiunea Insider  Politic, la Prima Tv.
El susţine că „inamicul nu este profesorul care livrează cunoaştere copilului”, ci faptul că îşi meditează copilul de la clasă, atunci când acest lucru se întâmplă. 
Fostul ministru se pronunţă pentru „scoaterea la lumină a meditaţiilor” şi legiferarea acestor situaţii. 
„Eu aş da vouchere pentru meditaţii, celor care au mai puţini bani le-aş da nişte vouchere care să poată fi folosite pentru a plăti nişte profesori care le livrează cunoaştere. (...) Dăm vouchere pentru tablă, maşini, chestii de-astea, dar nu dăm vouchere pentru cunoaştere”, afirmă fostul ministru.
„Programa României este bună, problema nu este programa, problema este modul în care programa e livrată. Programa este suficientă livrarea ei se face în funcţie de calitatea profesorului: în unele locuri bine, în alte locuri mai puţin bine. Esenţa schimbărilor din educaţie în acest moment nu sunt legi, nu sunt construcţii”, consideră Funeriu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.