Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi în ultimele zile, astfel că CNAS recomandă furnizorilor de servicii medicale ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea problemelor, să înregistreze serviciile prestate în modul off-line. Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite, precizează CNAS.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În ultimele zile, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncţionalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situaţiei. Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite. CNAS a iniţiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Până la implementarea proiectelor de redimensionare şi retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare şi prelucrare a datelor va fi extins astfel încât să putem îmbunătăţi timpii operaţionali”, anunţă miercuri CNAS.

Instituţia recomandă furnizorilor  de servicii medicale ca, în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncţionalităţilor, să înregistreze serviciile prestate în modul off-line.

”Urmează ca prin Ordin al Preşedintelui CNAS să fie stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate off-line în această perioadă, a celor acordate off-line anterior producerii disfuncţionalităţii, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum şi a serviciilor acordate off-line în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore”, precizează CNAS.

„Ne cerem scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situaţii. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.