Peste 300 de persoane care au comandat produse on-line de sărbători au făcut reclamaţii la ANPC, a declarat pentru News.ro directorul general al instituţiei, Paul Anghel, care a precizat că au fost numeroşi cei care au acuzat întârzieri mari la livrare, dar şi cei care, deschizând coletul, au constatat că ceea ce primiseră nu semăna deloc cu ceea ce au comandat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”În perioada decembrie 2019-ianuarie 2020, la ANPC au fost înregistrate peste 300 de reclamaţii care au vizat produse şi servicii achiziţionate on-line. Principalele aspecte reclamate au fost: abateri de informare privind caracteristicile produsului în momentul încheierii contractelor, nerespectarea termenelor de livrare, livrarea altor produse faţă de cele comandate, livrare de produse cu deficienţe/neconforme cu specificaţiile de pe site, nerespectarea termenelor de ramburs, comportament incorect în relaţia cu consumatorii, nerespectarea termenelor de remediere, practici comerciale înşelătoare, de exemplu nerespectarea modului de calcul al preţului.  Ţin să precizez că mulţi consumatori au reclamat, în mod special, întârzieri mari la livrare, fiind puşi în situaţia de a nu putea oferi cadoul de Crăciun decât în luna ianuarie. De asemenea, au avut surprize când au deschis coletul şi au constatat că produsul nu semăna deloc cu cel comandat”, a afirmat Anghel.
  
El a explicat că ANPC a desfăşurat acţiuni de control vizând site-urile de comerţ on-line, printre neregulile găsite numărându-se: ”nerespectarea prevederilor/cerinţelor OUG nr. 34/2014, privind informaţiile precontractuale, respectiv neafişarea pe site a informaţiilor precontractuale, neconformităţi privind informaţiile precontractuale înscrise pe website-uri, referitor la  dreptul de retragere, condiţiile, termenele şi procedurile de executare, făcându-se referire la un act normativ abrogat, respectiv OG nr. 130/2000, în loc de OUG nr. 34/2014, respectiv la termenul de retragere de 10 zile, în loc de 14 zile”.
  
Un alt aspect sesizat de inspectorii ANPC a fost neinformarea sau informarea incompletă privind caracteristicile esenţiale ale produselor prezentate.
De asemenea, alte nereguli constatate s-au referit la faptul că, în cazul returnării produselor, unele site-uri consemnau în mod incorect că, “in cazul returnării produselor fără invocarea unui motiv, taxele de transport tur-retur se suportă de către client”, fiind încălcate prevederile articolului 14, referitor la Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii, din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii.
  
Nerespectarea prevederilor aceluiaşi act normativ în materie de informare a consumatorilor cu privire la formularul de retragere tipizat a fost şi ea sancţionată de ANPC, întrucât pe numeroase site-uri nu era postat postat formularul de retragere. 
  
”Nu au fost înregistrate reclamaţii formulate de către operatori economici care activează în zona comerţului online împotriva firmelor ce prestează servicii poştale şi de curierat”, a subliniat Paul Anghel, referindu-se la situaţiile în care firmele de curierat au fost cele responsabile pentru întârzierile cu care clienţii au primit produsele comandate.
Directorul general al ANPC afirmă că, în comparaţie cu anii trecuţi, a constatat ”apariţia unei exigenţe sporite din partea consumatorilor la alegerea unor produse şi servicii, aceştia fiind mai informaţi, mai atenţi şi, în consecinţă, mai greu de indus în eroare”.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.