Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a anunţat, vineri, că numărul controalelor de pe litoral s-a înjumătăţit anul acesta, la fel şi numărul reclamaţiilor şi apreciază că ”operatorii au înţeles să nu mai folosească practici comerciale incorecte”. Totuşi, au existat probleme în secotul de alimentaţie publică, în zonele de agrement şi în unele unităţi de cazare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, la Constanţa, că activitatea Comandamentul Estival se încheie în 15 septembrie, fiind  realizate 775 de acţiuni de control faţă de peste 1.400, în 2016.

“Avem un număr de 775 de acţiuni de control, cu tot cu acţiunile de consiliere a operatorilor economici. Avem faţă de anul 2016 cam jumătate din acţiunile de control, în sensul că, dacă în 2016 închideam Comandamentul cu 1.413 reclamaţii, acum sunt undeva la jumătate. (...) Numărul acţiunilor de control s-a înjumătăţit şi datorită acestor operatori economici care au înţeles să nu mai folosească practici comerciale incorecte, să nu mai folosească produse sau servicii neconforme”, a afirmat Paul Anghel.

El spune că cele mai multe probleme descoperite în acest sezon estival pe litoral au vizat zonele de alimentaţie publică, cele de agrement şi unităţile de cazare. 

“Pe partea de alimentaţie publică, probabil, că au fost cele mai multe probleme şi am găsit fel de fel de zone descoperite din punctul acesta de vedere. Pe partea de parcuri, agrement, zone de distracţie au existat fel de fel de acţiuni de control şi reclamaţii. Unităţile de cazare şi-au modificat uşor, uşor anumite comportamente pe care le-au avut de-a lungul anilor vizavi de condiţiile pe care le-au oferit turistului. Am apreciat de fiecare dată că, după controalele noastre, operatorul economic a achiziţionat saltele, perne, cearşafuri, lenjerii, a cumpărat prosoape şi lucrurile s-au schimbat şi s-au îmbunătăţit”, a explicat directorul general al ANPC.

Şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, Horia Constantinescu, a spus, la rândul său, că în cadrul Comandamentului Litoral au fost aplicate amenzi în valoare de peste 2,6 milioane de lei, fiind încasate aproape 200.000 de lei.

El a precizat că aproximativ zece la sută din agenţii economici sancţionaţi au contestat amenzile în instanţă.

“Acţiunile în instanţă sunt undeva în jur de zece la sută. Parte dintre comercianţi au dorit să aleagă această cale, cea mai mare parte au ales, în schimb, să achite amenda şi să nu ne conteste. Avem undeva sub zece la sută acţiuni de contestare în instanţă. Am încasat amenzi în valoare de 187.750 de lei”, a afirmat şeful CJPC Constanţa.

El a menţionat că activitatea din această vară a comisarilor de la Protecţia Consumatorilor nu a adus prejudicii turismului.
“Vreau să combat la finalul acestui Comandament ideea că întreaga noastră activitate a adus prejudicii turismului românesc. Nu este adevărat. Vreau înţelegeţi că, de exemplu, oprite temporar de la prestarea de servicii se află sub zece la sută dintre toţi agenţii economici controlaţi şi luaţi în calcul că 90 la sută dintre aceştia s-au reîntors pe piaţă, ceea ce, din punctul nostru de vedere, înseamnă un rezultat pozitiv. Eu cred că turistul român a căpătat încredere pentru că ştie că aici cineva îl aşteaptă şi veghează la modul cum va fi primit şi nicidecum nu îl va face să se întoarcă cu spatele la litoralul românesc”, a mai spus Horia Constantinescu.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.