Corpul de Control al ministrului Sănătăţii va începe marţi verificările la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Târgu Mureş, care vor viza inclusiv contractele de achiziţii de biocide, dar şi modul de raportare a infecţiilor nosocomiale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a semnat, luni, ordinul prin care Corpul de Control al ministrului va face verificări la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Târgu Mureş, anunţă Ministerul Sănătăţii.

Potrivit sursei citate, acţiunea de control va începe marţi şi era prevăzută în planul anual al Corpului de Control, verificările vizând inclusiv contractele de achiziţii de dezinfectanţi şi modul de raportare a infecţiilor nosocomiale.

"Tematica acţiunii are ca scop verificarea achiţiilor publice derulate de unitatea sanitară, inclusiv contractele de achiziţii de biocide şi dezinfectanţi, verificarea modului de raportare a infecţiilor nosocomiale şi a modului de utilizare a produselor biocide şi a dezinfectanţilor, verificarea unor concursuri derulate în anii precedenţi în urma unor sesizări care ar indica o posibilă viciere a acestora, verificarea activităţii economico-financiare a unităţii şi verificarea implementării unor proiecte din fonduri europene nerambursabile, cât şi verificarea procedurilor operaţionale şi a modului de aplicare", mai arată Ministerul Sănătăţii.

Ministerul Sănătăţii a publicat, joi, lista contractelor de achiziţii de biocide raportate în Sistem electronic de achiziţii publice (SEAP) în anul 2015, precum şi o analiză comparativă a acestor contracte, iar, potrivit documentelor, pe primul loc în topul firmelor care au furnizat biocide spitalelor se află firma Al-Carina, cu trei contracte în valoare totală de 10.036.644 lei. Cel mai mare dintre ele a fost încheiat, prin licitaţie deschisă, cu Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş (10.012.068 lei).

Managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, dr. Claudiu Puiac, a declarat, vineri, pentru News.ro, că valoarea de aproximativ zece milioane de lei a contractului încheiat cu Al-Carina este cea maximă prevăzută într-un contract cu o valabilitate de 36 de luni, fără a exista obligaţia cheltuirii acestei sume.

Potrivit acestuia, în ultimele şase luni Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu Mureş a achiziţionat produse biocide în valoare de 916.000 de lei de la firma Al-Carina, din contractul cu valoare maximă de aproximativ zece milioane de lei, valabil până în 2018.

Conform sursei citate, în decembrie 2015, după expirarea unui contract-cadru privind achiziţia de produse biocide, a avut loc o licitaţie, la care au fost desemnaţi trei furnizori. Cel mai important este Al-Carina, care furnizează de şase luni spitalului 14 produse.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.