Consumatorii vor fi informaţi cu privire la micşorarea cantităţii de produs care are ambalajul şi forma identice şi care este vândut la acelaşi preţ, după ce Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a iniţiat un ordin privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”. Documentul a fost publicat pe site-ul instituţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat, miercuri, că a publicat în transparenţă decizională, pe site-ul propriu, www.anpc.ro, un proiect de ordin al preşedintelui ANPC, pentru o mai bună informare a consumatorilor. 
 
Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
”Proiectul de act normativ stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ. Informarea va fi făcută în acelaşi câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: «pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată» sau «vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil», prin intermediul unui poster/afiş”, au precizat reprezentanţii ANPC.
 
Ei au adăugat că operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.
 
”Am decis punerea în transparenţă a acestui ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acţionează pentru protejarea drepturilor şi intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de «Shrinkflation», care reprezintă micşorarea cantităţii produselor şi vânzarea acestora la acealaşi preţ. Având în vedere această situaţie, recomandăm consumatorilor citirea cu atenţie a etichetelor, mai ales a cantităţii produsului, precum şi a preţului pe unitatea de referinţă a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoştinţă de cauză”, a declarat preşedintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca.
 
Propunerile şi observaţiile pot fi trimise, în perioada 15-25 mai, la adresa de e-mail: secretariat@anpc.ro.
 
Prezentul ordin va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.