Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au făcut în ultima lună controale la hypermarketuri din judeţul Constanţa, aplicând sancţiuni de peste 70.000 de lei pentru practici comerciale incorecte, printre abaterile găsite aflându-se vânzarea unor fructe ca produse de categoria întâi, deşi erau de categoria a doua, prezentarea unor produse ca fiind frişcă, dar nu aveau smântână în componenţa lor sau comercializarea unor produse la promoţie, dar produsul respectiv nu era prezentat şi în mod singular la vânzare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit CJPC Constanţa, comisarii instituţiei au verificat în ultima lună mai multe hypermarketuri. Astfel, la SC Romania Hypermarche SRL echipele de control au găsit pepeni galbeni despre care se spunea că ţara de origine este România şi era de fapt Albania sau vinete cu probleme pe a căror etichetă era menţionată clasa întâi de calitate. De asemenea, pe 23 de sticle de ulei de măsline de un litru data expirării era trecută pe partea superioară a sticlei de culoare verde închis, caracterele fiind de culoare neagră, lucru care era greu identificat de către consumator. Informaţii cu data expirării greu accesibilă pentru consumator au descoperit comisarii CJPC şi la 36 de recipiente de 1,75 litri de “Prigat cu pulpă de portocale”, acestea fiind greu lizibile deoarece caracterele de culoare albă erau trecute pe corpul buteliei.  Pentru aceste abateri, reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi în valoare de 15.000 de lei, constându-se practica comercială incorectă.

Tot la această societate comisarii au mai constatat că era la vânzare “Hulala UHT”, produsul fiind inclus în categorie frişcă, dar nu este aşa ceva, ci un produs pe bază de grăsimi vegetale, au stabilit comisarii CJPC. Totodată, ei mai descoperit că un salam de vară era vândut 2+1 gratis, dar nu s-a găsit produsul singular la vânzare, apă micelară Nivea, produs ce avea menţionat numărul 1 în România, în urma studiului privind vânzările din 2015, avea trecut pe ambalaj 2014. Alte abateri constatate au fost la Monte d’oro” 500 ml, produs pe bază de grăsimi vegetale şi etichetat la raft drept frişcă, dar produsul nu are smântână în compoziţia lui. Aceeaşi etichetă era prezentată şi la produsul Hulala Gran Cuicina (smântână de gătit) produsul fiind un sos pentru gătit care nu are în componenţă smântână. Pentru aceste nereguli au fost aplicate amenzi în valoare de 19 mii de lei.

Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au control şi SC Selgros Cash & Carry. Aici au găsit la comercializare produse care prezintă informaţia că sunt “Apa micelară Garnier - nr. 1 în lume şi apa micelară delicată Nivea - marca nr. 1 de curăţare a tenului în România”, echipele de control constatând că informaţiile sunt false în raport cu principalele caracteristici ale produsului.  De asemenea, exista şi un pachet promoţional Viledo Active Wave - bureţi de vase teflon, aflat în promotie 3+1 gratis, fără a fi prezentat la raft produsul singular, iar la raionul “Delicatese” era vândut produsul Hulala, 68 de bucăţi, pe ambalajul căruia producătorul precizează că este numărul 1 în România.

Totodată, Glade odorizant şi Ambi Pur Ocean erau oferite în promoţie, dar preţul acesteia era mai mare decât al unui singur produs, iar opt kilograme de carne şi preparate din carne prezentau etichete incomplete, fără sintagma “a nu se recongela după decongelare” şi fără proporţia din sortimente de carne utilizată la prepararea cărnii tocate, a micilor şi hamburgerilor. Comisarii au considerat că toate aceste sunt practici comerciale incorecte şi au dat mai multe sancţiuni în valoare totală de 24 de mii de lei.

La SC Kaufland SRL comisarii CJPC au descoperit că erau comercializate clementine din Italia, struguri albi fără sâmburi din Grecia, struguri roze eco Allison din Italia, toate produsele fiind prezentate ca de categoria întâi, deşi pe eticheta de produs şi pe documentele de provenienţă era trecută calitatea a doua. Şi aici echipele de control au găsit produsul Hulala, 100 de bucăţi, care avea menţionat pe ambalaj numărul 1 în România. Pentru aceste deficienţe a fost aplicată o sancţiune de şapte mii de lei.

Echipele de control ajunse la Penny Market Năvodari au constatat că frişca Kaffesahne Campus, care prezintă denumirea de frişcă 12 la sută, dar pe ambalaj nu sunt menţionate ingredientele. De asemenea, 3,6 kilograme de muşchi file de porc Aldis prezentau condens în interiorul ambalajului, carnea fiind returnată la furnizor. Amenda aplicată aici a fost de şapte mii de lei.

Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au dat în urma acestor controale amenzi de 72.000 de lei, solicitând hypermarketurilor încetarea practicilor comerciale incorecte. 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.