Computer Generated Solutions (CGS) România, companie de business process outsourcing (BPO), a anunţat miercuri că vizează creşterea echipei în următoarea perioadă cu circa 450 angajaţi noi precizând că cererea de servicii de suport înregistrată de companie este în creştere chiar şi în contextul pandemiei de coronavirus.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Computer Generated Solutions (CGS) România vizează creşterea echipei în următoarea perioadă cu circa 450 angajaţi noi pentru a susţine proiectele aflate deja în desfăşurare, dar şi pe cele nou adăugate chiar şi în contextul pandemiei de coronavirus", arată un comunicat al companiei.

De asemenea, compania desfăşoară, în această perioadă, doar interviuri remote, fie prin telefon, fie utilizând platforme pentru video-conferinţă.

În această perioadă compania este în căutare de angajaţi noi pentru poziţii de specialişti, reprezentanţi relaţii clienţi, referenţi financiari, dar şi tehnicieni sau helpdesk cu abilităţi diverse.

De asemenea, aceste posturi presupun cunoaşterea unei limbi străine, de la cele clasice: engleză, franceză, germană, spaniolă, italiană, până la cele mai exotice cum ar fi olandeza, greaca sau poloneza.

“Chiar şi în această perioadă extrem de dificilă, în care multe industrii nu doar că nu mai recrutează, dar fac concedieri sau trimit personalul în şomaj tehnic, CGS România va continua angajările deoarece cererea de servicii de suport care vine spre noi este în creştere. Angajările le facem, în acest moment, în special pentru a integra contractele nou semnate în această perioadă, dar şi ca urmare a lărgirii celor existente. Faptul că multe business-uri s-au mutat online, iar multe companii care au centre de suport în Asia – lovită puternic de situaţia de pandemie, face ca nevoia pentru serviciile de externalizare să crească. Drept urmare, suntem implicaţi în diverse proiecte de customer support, technical support, dar şi back-office”, a declarat Vladimir Sterescu, country manager CGS România.

De asemenea, Vladimir Sterescu a subliniat că, odată cu criza provocată de pandemia de Coronavirus, au fost preluate şi se implementează deja proiecte noi.

"Acest lucru a fost determinat de faptul că unele pieţe au avut de suferit în acest context, iar companiile care aveau externalizate anumite activităţi în aceste zone au fost nevoite să se reorienteze către alţi furnizori cu care deja lucrau sau către unii noi din alte regiuni, una dintre acestea fiind România", arată compania.

Astfel, cele mai multe proiecte noi vin de la clienţi ce aveau contracte de externalizare sau centre de suport în Filipine, India sau Nord-Vestul Africii, zone în care conexiunea la Internet este deficitară, iar implementarea unui sistem de telemuncă se poate realiza doar limitat.

"GS România are capacitatea de a prelua proiecte noi, chiar şi în această perioadă, deoarece au fost luate încă din primele momente măsuri de adaptare la telemuncă", spun reprezentanţii companiei.

Astfel, în acest moment, 80% din cei circa 4.000 de angajaţi ai CGS România lucrează de acasă, direct de pe PC-urile puse la dispoziţie de companie, îndeplinind astfel toate măsurile de siguranţă a datelor pentru clienţi.

“Şi în ceea ce priveşte noii angajaţi, vom implementa încă de la început un sistem de telemuncă, pornind cu procesul de recrutare, apoi training şi, ulterior, în perioada de muncă propriu-zisă. Am schimbat modul în care se desfăşoară sesiunile de training pe care le asigurăm tuturor celor ce se alătură echipei noastre, astfel încât acestea pot fi susţinute de acasă, CGS asigurând întreg suportul şi echipamentul necesare în vederea desfăşurării normale a activităţii. Zi de zi căutăm soluţii să ne acomodăm noilor norme de siguranţă, iar acest lucru presupune o atenţie sporită în ceea ce îi priveşte pe actualii angajaţi, dar şi pe viitorii noştri colegi”, a mai precizat country manager-ul companiei.

Raportat la posibilii candidaţi, Sterescu a mai spus că este important pentru cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă să fie conştienţi că evenimentele pe care le trăim acum reprezintă doar o perioadă temporară, că lucrurile vor reintra în normal, iar aceştia ar trebui să vizeze companii care să le ofere stabilitate şi posibilitate de evoluţie în carieră.

În ceea ce priveşte metoda de recrutare în această perioadă, toate interviurile se realizează online prin intermediul unor platforme puse la dispoziţie de site-urile de recrutare specifice, sau prin telefon ori alte platforme de video-conferinţă.

“Încă de la începutul pandemiei, compania a pus pe prim plan siguranţa angajaţilor săi, dar şi cea a candidaţilor. Măsurile luate permit echipei actuale să îşi desfăşoare activitatea de acasă, dar vin şi în ajutorul candidaţilor, prin adaptarea procesului de recrutare la noile măsuri de siguranţă. Astfel, realizăm interviurile telefonic sau cu ajutorul unor platforme video, pentru a le oferi candidaţilor aceeaşi experienţă a unei discuţii profesionale plăcute, atât cu recruiterii, cât si cu echipele de management”, spune Vladimir Sterescu.  

Potrivit afirmaţiilor sale, compania menţine, ca şi până acum, toate canalele de recrutare disponibile pentru viitorii candidaţi, însemnând site-ul şi blogul CGS, site-urile de recrutare specifice, dar şi canalele de social media.

Reprezentantul companiei a mai spus că, la debutul pandemiei de coronavirus, s-a putut observa o scădere a numărului aplicanţilor la poziţiile vacante, ceea ce era de altfel de aşteptat în contextul în care oamenii sunt mai preocupaţi de siguranţă şi sănătate, decât de procese de recrutare. Trendul însă este acum unul crescător. Ce este, de asemenea, de menţionat ca şi trend pozitiv, este gradul de prezenţă a candidaţilor la interviuri. Dacă înainte prezenţa la primul interviu, ţinut de cele mai multe ori face-to-face, era de aproximativ 70%, acum aceasta a crescut la circa 94%, în cadrul interviului exclusiv online.

“Teoretic, realizarea de interviuri la distanţă nu ne limitează prea mult. Recruiterii pot pune aceleaşi întrebări ca şi până acum, însă lipseşte interacţiunea faţă în faţă şi este astfel redusă percepţia pe care aceştia o pot avea despre personalitatea celor intervievaţi. Având în vedere că singurul element constant pe parcursul conversaţiei este tonalitatea şi cadenţa în exprimare a candidatului, acestea vor reprezenta fundamentul pe care recrutorul îşi va construi feedback-ul ulterior. De asemenea, acordăm o atenţie sporită modului în care persoana intervievată îşi exprimă părerile despre colectivul în care a lucrat, experienţa profesională anterioară şi, pentru a ne adapta contextului actual, încercăm să suplinim lipsa interacţiunii fizice prin a aloca mai mult timp candidatului în cadrul interviului online. Dacă înainte acesta avea o durată medie de 15-20 de minute, acum timpul s-a dublat”, afirmă Vladimir Sterescu.

Ca şi până acum, în funcţie de poziţia pentru care aplică, fiecare candidat va trece prin minim două interviuri, urmând apoi, odată cu angajarea, o perioadă de integrare de circa 6 săptămâni.

“Realizarea training-urilor pentru noii angajaţi în mod remote poate avea un avantaj major. În prima zi, aceştia resimt o presiune foarte mare deoarece totul este nou – colegii, supervizorii, trainerii, procedurile etc. Când intră însă în training din confortul casei lor, presiunea scade, iar gradul de adaptare şi de înţelegere a noilor noţiuni creşte”, este de părere managerul CGS.

Potrivit afirmaţiilor sale, echipele de traineri din cadrul CGS România trebuie să găsească constant metode prin care să se asigure că noii angajaţi înţeleg şi asimilează informaţiile transmise. În accepţiunea sa, cea mai mare provocare o să rămână faptul că va lipsi, o perioadă, interacţiunea personală cu noii membri care se alătură echipei, aceştia sunt momentan privaţi de a forma legături puternice şi există posibilitatea să devină mai greu un tot unitar cu restul colegilor.

"În acest scenariu comunicarea devine astfel esenţială", adaugă el.

Compania americană CGS (Computer Generated Solutions) este unul dintre cei mai mari furnizori de soluţii de business process outsourcing din lume, prezentă încă din anul 2006, pe piaţa din România. Compania furnizează, pe plan local, servicii în 18 limbi străine, având şapte centre de suport în Bucureşti, Braşov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea-Ciuc, Constanţa şi Galaţi.

Cei circa 4.000 de angajaţi ai CGS România interacţionează zilnic cu clienţi din România, Germania, Marea Britanie, Spania şi alte ţări europene, precum şi din Statele Unite ale Americii sau Canada. Principalele servicii oferite de către CGS România sunt customer care, suport tehnic, help desk, telesales şi alte servicii externalizate pentru companii care activează în domeniul telecomunicaţiilor, IT, bănci, asigurări şi retail.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.