Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a făcut mai multe recomandări pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian în lunile de vară, iar printre acestea se află check-in online, de acasă, să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de zbor şi să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare. O altă recomandare este să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală, pentru că în lipsa acestuia, dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a transmis miercuri, printr-un comunicat de presă, mai multe recomandări pentru pasageri în contextul creşterii traficului aerian în iulie şi august, acestea fiind tradiţional luni în care sunt atinse valorile maxime anuale.  
“Să se informeze permanent asupra orelor de decolare ale aeronavelor, manţinând contactul cu operatorul aerian; întotdeauna, atunci când îşi achiziţionează un bilet de avion, să lase datele de contact pentru a putea primi informaţii de la compania aeriană în cazul oricăror modificări. Să efectueze check-in online, de acasă, pentru a economisi timp şi, în unele cazuri, chiar bani.  Să se prezinte la aeroport la ora recomandată de către compania aeriană, de regulă cu trei ore înainte de ora planificată a zborului”, se arată în comunicat.
O altă recomandare este să evite, pe cât posibil, să călătorească având bagaj de cală; în lipsa acestuia dar cu check-in-ul efectuat online, pot să se prezinte direct la controlul de securitate, evitând cozile la ghişee; la destinaţie, se evită aşteptarea pentru preluarea bagajului de pe bandă.
De asemenea, să nu transporte în bagajul de cală obiecte de valoare (bijuterii, electronice scumpe etc.) sau bani. 
“Companiile aeriene nu răspund de pierderea acestora, iar în cazul extrem în care bagajul este pierdut, despăgubirile acordate sunt limitate şi depind doar de greutatea bagajului. Se recomandă ca obiectele de valoare să fie păstrate asupra pasageruluii sau în bagajul de mână”, a precizat sursa citată.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti recomandă pasagerilor să se informeze asupra drepturilor pe care aceştia le au,, inclusiv asupra compensaţiilor pe care le pot primi şi situaţiilor în care acestea pot fi acordate. 
Totodată, pasagerii sunt îndemnaţă să apeleze la reprezentanţii companiilor aeriene (sau firmelor de handling care reprezintă companiile aeriene pe aeroporturi) pentru a primi informaţii şi, în caz de întârzieri/anulări ale zborurilor, asistenţa necesară. 
CNAb a precizat că biletul de avion este un contract între pasager şi compania aeriană şi, în baza lui, ambele părţi au drepturi şi obligaţii.
De asemenea, pe aeroporturile din România, pasagerii pot să apeleze la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – telefon 0219551 – atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile pe care le au în calitate de consumator.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.