Consilierii generali au aprobat în şedinţa de miercuri o serie de proiecte de hotărâre referitoare la aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 ale companiilor municipale, precum şi referitoare la delegarea unor servicii publice către acestea. Astfel, serviciile de administrare a parcajelor publice, cimitire şi crematorii, spaţii verzi, lacuri, ştranduri, afişaj stradal, locuinţe şi spaţii comerciale, optimizarea circulaţiei, modernizarea şi întreţinere drumuri au fost delegate către nouă din companiile municipale. Primarul Capitalei Gabriela Firea a scos din proiectele de hotărâre toate anexele cu patrimoniul (terenuri, clădiri etc.) care ar fi trebuit să intre în administrarea companiilor, după ce PNL şi USR au anunţat că votează împotrivă, în condiţiile în care era necesar votul de două treimi. Fără patrimoniu, proiectele de hotărâre pot trece cu majoritatea simplă, deţinută de PSD-ALDE.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectele de hotărâre au trecut cu majoritate simplă (PSD-ALDE), după scoaterea anexelor privind patrimoniul, cu USR şi PNL votând împotrivă.

Delegarea serviciilor publice ar trebui să se facă cu tot cu patrimoniu, pentru că altfel companiile nu ar avea unde să-şi desfăşoare serviciile.

În mod normal delegarea se face cu tot cu patrimoniu fiindcă dacă nu se transferă şi patrimoniul, companiile nu au unde presta serviciul respectiv. Primarul Capitalei Gabriela Firea spune că va supune votului consilierilor în următoarele şedinţe alte proiecte de hotărâre pentru delegarea patrimoniului la companiile municipale, în timp ce consilierii USR şi PNL spun că adoptarea proiectelor de hotărâre în acest fel nu respectă legea.

„Am înţeles din luările publice de poziţie pe subiectul degării serviciilor la companiile municipale ale mai multor consilieri generali din opoziţie că nu vor vota aceste proiecte, ceea ce îi pune într-o situaţie delicată faţă de bucureşteni, cărora vor trebui să le explice de ce, din ură şi adversitate faţă de mine şi faţă de majoritatea din Consiliul General se opun unor proiecte importante pentru modul în care sunt prestate către populaţie serviciile publice. (...) Înţeleg că există, pentru unii, o frustrare imensă pentru faptul că aceleaşi câteva firme private abonate de ani de zile la contracte pe bani grei cu Primăria Capitalei au fost decuplate de la bugetul municipalităţii, pentru că asta este realitatea la care noi am venit cu o alternativă, cu o idee aplicată de mult timp cu succes în multe capitale europene”, a spus primarul Gabriela Firea.

Grupul USR a avertizat că va declanşa o acţiune în contencios administrativ, afirmând că primarul Gabriela Firea a făcut un abuz procedural.

Consilierul USR Roxana Wring a spus, ironic, că bucureştenii ar trebui să se angajeze în aceste companii pentru că vor avea venituri nete de aproape 8.000 de lei.

La rândul său, consilerul general USR Ana Ciceală a atras atenţia că una dintre companii, Compania Turistică, cheltuie 57.000 de euro pentru un website.

„Sunt bani publici ai bucureştenilor cheltuiţi de companii. 57.000 de euro cheltuiţi pentru un website la Compania Turistică. Poate ne explică cineva pentru ce această sumă”, a întrebat Ciceală în cadrul dezbaterii pe proiect.

City managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, a spus că este vorba despre un portal, nu de un website, iar achiziţia lui va fi făcută „în mod transparent, prin SEAP”.

„Acel cost este doar o estimare”, a adăugat Chiriţă.

Consilierii din opoziţie au luat cuvântul la fiecare proiect referitor la companiile municipale, atrăgând în nenumărate rânduri cheltuielile foarte mari, precum cele pentru laptopurile Apple Mac pe care le-ar achiziţiona Compania Tehnologia Informaţiei, preţ de două ori mai mare decât preţul de pe piaţă sau echipamentele de stocare de 200.000 de euro fiecare, de la aceeaşi companie.

„Sunt multe cheltuilei nejustificate. De ce sunt preţuri atât de mari la Compania Tehnologia Informaţiei? Laptopuri Apple Mac de 26.000 de lei fiecare? 200.000 de euro pe echipamente de stocare. Ce vor face aceste echipamente? Cum aţi estimat preţurile? La Managementul Traficului, altă întrebare. Vorbim de bani publici, poate ne răspundeţi. Aproximativ 800.000 de euro pe care compania vrea să îi cheltuie pe diverse dotări, fără să spună ce dotări”, a spus Ana Ciceală.

„40.000 de lei pentru reclamă şi publicitate. Printre clienţi sunt următorii: PMB cu toate direcţiile şi compartimentele, toate UAT-urile, toate companiile din Holdingul Municipal. Pentru ce au nevoie de publicitate dacă se canalizează activitatea lor către o piaţă închisă?”, a spus la rândul său Cătălin Deaconescu.

Potrivit proiectelor de hotărâre aprobate de consilierii generali, serviciul public de administrare a parcajelor a fost delegat către Compania Municipală Parking Bucureşti SA, serviciul de organizare şi optimizare  a circulaţiei rutiere şi pietonale, instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane a fost delegat către Compania Municipală Managementul Traficului Bucureşti SA, serviciile de construire, modernizare, reparare şi întreţinere a arterelor de circulaţie, podurilor, viaductelor, pasajelor rutiere şi pietonale subterane şi supraterane şi a lucrărilor de artă, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban au fost delegate către Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti SA.

De asemenea, serviciul de întreţinere a arborilor şi spaţiilor verzi din Bucureşti a fost delegat către Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti SA, activităţile de amenajare şi întreţinere a parcurilor şi grădinilor au fost delegate către Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti SA, iar serviciul de administrare a cimitirelor şi crematoriilor umane a fost delegat către Compania Municipală Cimitire Bucureşti SA.

În ceea ce priveşte amenajarea, întreţinerea şi exploatarea lacurilor, ştrandurilor şi a bazelor de odihnă şi tratamen, de acestea se va ocupa Compania Municipală Agrement Bucureşti SA, iar de activităţile de publicitate stradală şi afişaj se va ocupa Compania Municipală Publicitate şi Afişaj.​

Proiectele de hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 ale companiilor municipale au fost şi ele aprobate.

Astfel, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă estimează că în 2018 va avea venituri de aproape 30 de milioane de lei, din care 16,6 milioane din proiectare, 4,5 milioane din consultanţă, iar alte aproape 8,5 milioane de lei din activitatea de urbanism, toate obţinute din contractele încheiate cu Primăria Capitalei. În ceea ce priveşte cheluielile, acestea sunt estimate la puţin peste 20 de milioane de lei, din care peste 16 milioane de lei reprezentând salariile pentru 116 salariaţi.

Compania Municipală Dezvoltare Durabilă va realiza studii de oportunitate, fezabilitate şi proiecte tehnice pentru obiectivele de investiţii ale Capitalei.

Compania Municipală Energetica îşi propune ca anul acesta să aibă venituri de aproape 142 de milioane de lei, din care peste 29 de milioane de lei obţinuţi din vânzarea energiei termice la RADET. Din punct de vedere al cheltuielilor, acestea sunt estimate la aproape 95 de milioane de lei, din care peste 8,5 milioane de lei reprezintă salariile pentru 100 de oameni, câţi îşi propune compania să angajeze.

Compania va face investiţii în sistemul de termoficare al Capitalei şi va construi un nou CET.

Compania Municipală Consolidări SA îşi propune ca în 2018 să aibă venituri de 250 de milioane de lei şi cheltuielide 240 de milioane de lei, din care aproape 68 de milioane fiind salariile, compania urmând să aibă peste 700 de angajaţi.

Compania Municipală Turistică estimează că va avea venituri de peste 13 milioane de lei şi cheltuieli totale de 12,2 milioane de lei, din care 4,3 milioane de lei reprezentând cheltuielile cu personalul (80 de angajaţi până la sfârşitul anului).

Compania Municipală Tehnologia Informaţiei îşi propune venituri de peste 15,5 milioane de lei şi cheltuieli de 15 milioane de lei, din care 10 milioane pentru cei 80 de angajaţi pe care i-ar putea avea compania la finalul anului.

Compania Municipală Managementul Traficului prevede obţinerea de venituri în valoare totală de peste 173,3 milioane de lei şi cheltuieli de peste 167 de milioane de lei, din care aproape 27,7 milioane de lei ar fi cheltuielile cu personalul, pentru 288 de angajaţi.

Compania va implementa sisteme pentru fluidizarea traficului în Capitală, aşa cum se arată şi în proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii activităţilor privind organizarea şi optimizarea circulaţiei rutiere şi pietonale, instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, către companie.

Compania Municipală Parking Bucureşti SA îşi propune venituri totale de peste 38,1 de milioane de lei şi cheltuieli de 37,9 milioane de lei, din care aproape 13,4 milioane fiind banii alocaţi pentru salarii, urmând să fie angajate pe parcursul anului 385 de persoane.

Compania ar urma să construiască parcări noi, estimând că va administra până la sfârşitul anului 7.200 de locuri de parcare şi va investi în aparate de taxare, camere de supravegheat. Un alt proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei CGMB care vizează această companie se referă la delegarea prin concesiune a serviciului public de administrare a parcajelor aparţinând domeniului publicat şi/sau privat al municipiului Bucureşti către Compania Municipală Parking SA.

Compania Municipală Protecţie Civilă şi Voluntariat îşi propune să aibă venituri de peste 30,5 milioane de lei şi cheltuieli de 29,8 milioane de lei, din care 23,8 milioane de lei pentru salariile celor 318 angajaţi pe care compania îi va avea la finalul anului.

Compania Municipală Imobiliară Bucureşti estimează venituri de 6,3 milioane de lei, cheltuieli de 4,1 milioane de lei, din care 2 milioane de lei pentru salarii. Compania spune că va avea 20 de agajaţi.

Compania Municipală Imobiliară se ocupă cu întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea fondului locativ.

Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti SA estimează că va avea venituri de 77,5 milioane de lei şi cheltuieli de 67 de milioane de lei, din care peste 34 de milioane de lei pentru salarii. De asemenea, compania ar urma să investească 11 milioane de lei în dotări, respectiv dispecerat, maşini, motociclete, licenţe şi calculatoare. Angajaţii aceste instituţii vor asigura servicii de pază şi securitate pentru municipalitate şi pentru instituţiile subordonate, dar şi pentru alte instituţii publice.

Compania Municipală Eco Igienizare Bucureşti SA estimează venituri de peste 22 de milioane de lei şi cheltuieli de peste 21 de milioane de lei, din care 9,5 milioane fiind pentru salariile celor 270 de persoane ce vor fi angajate până la finalul anului. Compania va face investiţii de peste 10 milioane de lei printre altele pentru autospeciale, maşini sau generatoare ULV.

Compania Municipală Agrement Bucureşti SA ar urma să aibă anul acesta venituri de peste 14,2 milioane de lei şi cheltuieli de aproape 14 milioane de lei, din care 3,5 milioane mergând către plata salariilor unui număr de 80 de angajaţi.

Compania va investi 850.000 de lei pentru un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construirea unui acvariu.

Compania Municipală Publicitate şi Afişaj Bucureşti SA estimează venituri de 11 milioane de lei şi cheltuieşi de 10,4 milioane de lei, din care peste 5 milioane de lei fiind alocaţii salariilor. Compania prevede că va angaja până la finalul anului 43 de persoane

Ca investiţii, instituţia prevede alocarea a 8,7 milioane de lei pentru un ecran LED outdoor.

Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti SA preconizează venituri de 27 de milioane de lei şi cheltuieli de 26,8 milioane de lei, din care 18 milioane pe salariile celor 241 de oameni pe care vrea să0i angajeze până la sfârşitul anului.

Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti SA estimează venituri de 123 de milioane de lei şi cheltuieli de 118 milioane de lei, din care 22 de milioane de lei pentru salariile celor 443 de angajaţi. Compania va moderniza şi reabilita străzile din Capitală, precum şi podurile şi pasajele.

Compania Municipală Sport pentru Toţi Bucureşti SA estimează venituri de 16,4 milioane de lei şi cheltuieli de 15,5 milioane de lei, din care 9,3 milioane de lei pentru salarii. Instituţia îşi propune să angajeze până la finalul anului 108 persoane.

Compania Municipală Iluminat Public Bucureşti SA îşi propune obţinerea de venituri în valoare totală de 35 de milioane de lei din delegarea contractului de iluminat public din Bucureşti. Valoarea cheltuielilor s-ar ridica la peste 33 de milioane de lei, din care 17 milioane de lei fiind salariile pentru 165 de angajaţi. Compania Municipală Iluminat Public se va ocupa de modernizarea şi întreţinerea sistemului de iluminat public din Capitală.

Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti SA estimează venituri de peste 70 de milioane de lei şi cheltuieli aproximativ la aceeaşi valoare. Suma alocată salariilor celor 550 de angajaţi se ridică la 29 de milioane de lei, urmând ca alţi 30 de milioane de lei să fie inestiţi în dotări. Compania se va ocupa de întreţinerea şi modernizarea parcurilor şi grădinilor publice din Capitală.

Trustul de Clădiri Metropolitane SA aproximează venituri de 88 de milioane de lei şi cheltuieli de 87,8 milioane de lei, din care 32,5 milioane de lei pentru salarii. Instituţia ar urma să angajeze până la finalul anului 430 de oameni. Trustul de Clădiri Metropolitane va construi locuinţe pentru tineri, locuinţe sociale, cămine de studenţi sau de bătrâni, precum şi reabilitarea unor licee, construirea a trei săli de sport multifuncţionale, parcări supraetajate.

Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti SA estimează venituri de peste 12 milioane de lei şi cheltuieli de 11,2 milioane de lei pentru acest an, din care 8,2 milioane de lei fiind alocaţi salariilor. Compania îşi propune să angajeze 77 de persoane până la finalul anului. Nu sunt prevăzute investiţii, însă instituţia are ca obiect modernizarea transportului public din Bucureşti şi din zonele limitrofe.

Compania Municipală Medicală Bucureşti îşi propune ca în acest an să obţină venituri în valoare totală de peste 6,3 milioane de lei şi cheltuielile aproape 6,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane de lei pentru salarii. Instituţia estimează la finalul anului va avea 283 de angajaţi.

Compania Municipală Medicală Bucureşti are ca scop să identifice, împreună cu instituţiile de resort, cele mai eficiente servicii prin raportul calitate cost care să asigure o mai bună protecţie a vârstnicilor din Bucureşti.

Compania Municipală Cimitire Bucureşti SA estimează în proiectul de hotărâre că va avea venituri de 20 de milioane de lei şi cheltuieli de 19,8 milioane de lei. Bugetul alocat pentru salarii este de 6,2 milioane de lei, pentru cei 300 de angajaţi care ar urma să lucreze în aceastp companie. Instituţia va avea în administrare 15 cimitire şi două crematorii din Bucureşti.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.