Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, care reuneşte toate dispeceratele instituţiilor şi serviciilor din Bucureşti implicate în acest proces, va fi funcţional până la sfârşitul anului şi va avea rolul de a reduce timpul de reacţie pentru cazurile de urgenţă, a anunţat, vineri, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Până la sfârşitul anului, acest centru municipal integrat de management al situaţiilor de urgenţă va fi funcţional. În perioada următoare, instituţiile componente îşi vor face o analiză şi un desfăşurător al mutatului efectiv. Ultima, cea a dispeceratelor, va fi într-un weekend, într-o sâmbătă seara spre duminică, pentru a nu afecta activitatea instituţiilor”, a spus Gabriela Firea.

Primarul Capitalei a precizat că prin noul centru de management integrat al situaţiilor de urgenţă se va putea reduce timpul de reacţie în caz de urgenţă, acesta fiind şi principalul scop.

"Scopul principal al acestui centru de management integrat al situaţiilor de urgenţă este ca oamenii care au responsabilităţi în acest domeniu să lucreze împreună, să comunice, să vizualizeze pe video wall toate resursele care există la un moment dat şi să diminuăm, în acest fel, timpul de reacţie”, a declarat Firea.

Aceasta a mai spus că la noua instituţie s-a lucrat trei ani şi că au fost investiţi aproape 40 de milioane de euro din bugetul Primăriei Capitalei, atât pentru construcţie, cât şi pentru materialele din dotare, iar din acelaşi buget vor fi plătite şi utilităţile.

"Era necesar un astfel de obiectiv pentru Capitala ţării, suntem demult în întârziere, s-a lucrat trei ani de zile. Sunt bani din bugetul bucureştenilor, sunt aproape 40 de milioane de euro care au intrat pentru a construi această clădire şi ca ea să fie dotată. De asemenea, tot din bugetul Primăriei Capitalei se vor plăti în continuare şi utilităţile”, a adăugat edilul.

Raed Arafat, secretar de stat al Ministerului de Interne, a declarat că formarea personalului va fi plătită din fonduri europene, iar pentru personalul de la dispecerat există un proiect cu Ministerul Sănătăţii şi Ministerul de Interne din Finlanda, cu instructori specializaţi pe dispecerizare integrată.

"Pentru formarea personalului, la nivelul ISU, există fonduri europene alocate. Acum, de exemplu, se lucrează pe trei poligoane de pregătire, la Constanţa, pentru scafandri, la Boldeşti, unde pregătim subofiţerii pompieri, iar pe partea de dispecerizare există un proiect pe care îl avem împreună cu Ministerul Sănătăţii, care implică Ministerul de Interne din Finlanda şi în care dorim să vină instructori de acolo, pentru că au o şcoală chiar pentru dispecerizare integrată. Am discutat cu ei, au fost deja la noi, urmează, sper, ca, începând de anul viitor să avem o formă de pregătire a formatorilor pe dispecerizare integrată şi, încet-încet să începem să-i pregătim”, a afirmat Arafat.

Instituţiile implicate în Sistemul de Management al Situaţiilor de Urgenţă la nivelul Municipiului Bucureşti sunt Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Bucureşti, Direcţii Generale din cadrul Primăriei Capitalei, Direcţia Generală a Jandarmeriei, Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, prin operatori care susţin activităţile de rutină şi de urgenţă.

De asemenea, din cadrul centrului vor face parte şi instituţii şi agenţi economici, Enel, Distrigaz, Apa Nova, Metrorex, RADET, servicii voluntare, servicii private pentru situaţii de urgenţă, dar şi echipaje mobile. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.