Directorul general al Direcţiei Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, Paul Anghel, face clarificări cu privire la subiectul „puiului vopsit”, explicând care sunt condiţiile în care producătorii pot scrie pe etichete că păsările au fost hrănite cu porumb. Anghel anunţă de asemenea că loturi de pui provenite din ţări ale Uniunii Europene, da şi de la ferme româneşti, au fost retrase de pe piaţă după ce s-a depistat salmonela în carne. ”Mesajul pe care îl transmitem comercianţilor , indiferent că este vorba de mari lanţuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine , este că trebuie să renunţe a mai urmări doar preţul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calităţii şi conformităţii”, afirmă oficialul din ANPC, subliniind că producătorii români acuză ”o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra preţului”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Într-un mesaj transmis public, sâmbătă după amiază, Paul Anghel face clarificări cu privire la  controalele întreprinse pentru depistarea bacteriei salmonella la carnea de pui. 
 
„În contextul eforturilor intensificate şi susţinute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, împreună cu colegii de la ANSVSA lucrăm îndeaproape în depistarea şi indisponibilizarea loturilor suspecte. Ca urmare a monitorizărilor efectuate s-a identificat tulpina salmonella atât la carne de pui provenită din spaţiul comunitar, Polonia şi Ungaria, cât şi din România. Referitor la cele din România este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producător din judeţul Vaslui, unde s-a confirmat o tulpină înalt patogenă, dar şi de loturi suspecte provenite de la producători mari din judeţele Bacău şi Buzău, pentru care încă nu avem confirmarea de la serotipizare”, transmite oficialul ANPC. 
 
Acesta subliniază că loturile respective au fost retrase de la vânzare, în aşteptarea rezultatelor analizelor. Anghel mai spune că scopul verificărilor şi al comunicărilor publice pe acest subiect este acela de „a asigura consumatorul român de faptul că ANPC e o instituţie care nu doarme şi care veghează constant la respectarea legii”. 
 
Paul Anghel a ţinut să facă clarificări şi cu privire la „puiul vopsit”, spunând că presupune că toţi consumatorii au înţeles că este vorba despre o „expresie metaforică, menită să descrie constanta noastră preocupare legată de informarea completă, corectă şi precisă a produselor în general şi în cazul de faţă a celor din carne de pui”. 
 
„Folosirea în produse a unor aditivi alimentari, omologaţi de instituţiile de specialitate nu este periculoasă pentru consumator. Aceia dintre producători care decid să ofere un produs premium, cum ar fi puiul hrănit cu porumb” folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obţine produse superioare din punct de vedere vizual şi calitativ. Monitorizăm constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel încât este permis să înscrie pe etichete «hrănit cu porumb» doar dacă minim 50% din hrana păsărilor este porumb. Este natural că în condiţiile folosirii unei astfel de hrană , carnea şi epiderma păsărilor să aibă culoarea galbenă”; mai scrie Anghel.
 
El spune că producătorii reclamă „presiuni” privind preţul din partea retailerilor.
 
„Ne dorim o bună colaborare cu lanţurile de supermarketuri şi cu toate tipurile de magazine din România, pentru că împreună să putem oferi cele mai bune produse clienţilor din ţară noastră. În situaţii critice, ca cele de mai sus expuse, este important să luăm de urgenţă toate măsurile necesare, adică nu în 2-3 ore ci de îndată. Din discuţiile avute cu diverşi producători români rezultă că aceştia acuză o presiune enormă  exercitată de magazinele retail asupra preţului, de multe ori fiind nevoiţi să îşi vândă produsele în pierdere. Costurile mari ale igienizării şi  necesitatea de a le reflecta în preţul produsului este una din cauzele pentru care anumiţi producători decid să renunţe la ele pentru a avea un preţ mai mic”, notează directorul de la Protecţia Consumatorilor.
 
Paul Anghel are şi un mesaj către comercianţi. 
 
„Mesajul pe care îl transmitem comercianţilor , indiferent că este vorba de mari lanţuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine , este că trebuie să renunţe a mai urmări doar preţul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calităţii şi conformităţii”, scrie Anghel.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.