Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a emis o atenţionare pentru românii care călătoresc în Croaţia, unde traficul rutier este aglomerat pe principalele autostrăzi: A1 Zagreb - Split - Dubrovnik, A6 Zagreb - Rijeka, care leagă partea continentală de litoralul adriatic, şi A3 Bregana - Lipovac, ruta de tranzit între Slovenia şi Serbia. Traficul intens se datorează vârfului de sezon estival.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care intenţionează să tranziteze sau să călătorească în Republica Croaţia că, din cauza vârfului de sezon estival - luna august - circulaţia rutieră este foarte intensă pe principalele autostrăzi: A1 Zagreb - Split - Dubrovnik şi A6 Zagreb - Rijeka, care leagă partea continentală de litoralul adriatic, precum şi pe A3 Bregana - Lipovac, care este ruta predilectă de tranzit între Slovenia şi Serbia.

Astfel, în mod frecvent se înregistrează blocaje şi coloane de autovehicule care se pot întinde, în special în zilele de week-end, pe zeci de kilometri, se arată într-un comunicat transmis, marţi, de MAE.

Reprezentanţii MAE amintesc că, în contextul sezonului estival, este posibilă prelungirea semnificativă a timpilor de aşteptare la frontiere, în special la punctele de trecere dintre Croaţia şi Slovenia (mai ales Bregana) şi Croaţia - Serbia (cu precădere Bajakovo) situate pe autostrada Ljubljana-Zagreb-Belgrad.

De aceea, MAE recomandă cetăţenilor români ca, înainte de a pleca la drum, să consulte, pentru informaţii actualizate, paginile de Internet ale Automobil Clubului Croat - https://www.hak.hr/en#traffic-flow-and-road-conditions, Companiei Naţionale Croate de Căi Ferate - https://www.hznet.hr, Autorităţii Portuare Croate - https://www.portauthority.hr şi a Agenţiei Croate de Aviaţie Civilă - https://www.ccaa.hr.

Totodată, în situaţii de urgenţă, pe teritoriul Republicii Croaţia se poate apela numărul european unic de urgenţă 112.

Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Zagreb: +38514677660 sau +38514610009, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie şi telefonul de permanenţă al misiunii Românieiîn Republica Croaţia: +38598414341.

MAE recomandă consultarea paginilor de Internet https://zagreb.mae.rowww.mae.ro şi reaminteşte că românii care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia "Călătoreşte în siguranţă" (https://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.