Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a afirmat că peste 800 de ambulanţe noi vor ajunge în acest an la serviciile judeţene şi la inspectoratele pentru situaţii de urgenţă, după ce alte 420 de autospeciale noi au fost livrate la sfârşitul anului trecut. El a precizat că atunci când o ambulanţă împlineşte 10 ani devine inutilizabilă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Raed Arafat a declarat, marţi, la Constanţa, că judeţul are nişte provocări pe care nu le are niciun alt judeţ, amintind de Centrala Nucleară de la Cernavodă, de port şi de mare, spunând că pentru a face faţă provocărilor trebuie o dotare corespunzătoare şi o organizare impecabilă.

“După Bucureşti, care este cea mai mare aglomerare urbană şi cu riscurile ei deosebite, judeţul Constanţa clar are nişte provocări pe care nu le are niciun alt judeţ. Aveţi o centrală nucleară, marea, portul, sezonul de vară care vă dublează numărul populaţiei aproape în Constanţa. Deci toate astea necesită o pregătire, necesită o dotare, necesită o organizare care să fie impecabilă ca să facem faţă acestor provocări”, a afirmat Arafat.

El a precizat că mai sunt lipsuri, mai sunt probleme inerente, care trebuie rezolvate, amintind de maşini de pompieri care au şi 30 de ani vechi sau de ambulanţe de 10 ani. 

“Ca şi multe alte instituţii, ne confruntăm cu lipsuri şi cu probleme care sunt inerente, dar care trebuie să fie rezolvate. Şi încep cu dotarea. Domnul colonel (n.r. şeful ISU Dobrogea) a vorbit de maşini de pompieri care au vechime de peste 10 ani. Peste 10 ani da, dar nu e asta este problema, sunt multe care sunt peste 30 de ani. Iar pentru acest lucru este nevoie de o înlocuire urgentă a acestor maşini. Ambulanţele. Când ajunge o ambulanţă la 10 ani deja este neutilizabilă, mai ales dacă în fiecare zi este în serviciu”, a afirmat şeful DSU.

El spune că numai anul trecut s-au investit peste 100 de milioane de euro numai la nivelul situaţiilor de urgenţă.

“Totuşi, s-au realizat anumite lucruri. Numai în anul 2018 la nivelul situaţiilor de urgenţă şi aici vorbesc de o sumă de 124 de milioane de euro care au fost plătite din fonduri europene, 80 de milioane aproximativ deja rambursate bugetului de stat din fondurile europene şi aici au venit dotări specifice Inspectoratului pentru situaţii de urgenţă dar şi serviciilor de Ambulanţă, sumele provenind din programul Infrastructura Mare precum şi din programul Operaţional Regional”, a precizat Arafat.

El a amintit că anul trecut s-au livrat 420 de ambulanţe la nivel naţional, iar în în acest an vor mai fi achiziţionate peste 800 de asemenea autospeciale.

“Dacă am livrat anul trecut în decembrie 420 de ambulanţe pe plan naţional din care 100 Smurdului, anul acesta urmează să se livreze diferenţa până la aproximativ 1.200 - 1.300 de ambulanţe. Constanţa este al doilea judeţ care beneficiază ca număr de ambulanţe, dacă nu greşesc, după Bucureşti, Bucureşti primind ambulanţe din partea Primăriei municipiului Bucureşti, care a făcut un efort şi a achiziţionat un număr de 106 ambulanţe pentru ei, aşa că cifra pe care am zis-o se distribuie în restul ţării şi Constanţa a fost în top de listă ca şi cifră de ambulanţe, tocmai luând în considerare provocările pe care le aveţi în acest judeţ”, a explicat Arafat.

La nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea există patru ambulanţe SMURD care au peste 10 ani vechime şi alte opt care au între cinci şi zece ani, iar 18 autospeciale de apă şi spumă au peste 10 ani.

Raed Arafat a fost prezent, marţi, la şedinţa de bilanţ a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea al Judeţului Constanţa.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.