Mai multe instituţii au anunţat noi donaţii şi servicii menite să sprijine autorităţile în lupta cu epidemia de coronavirus. A fost lansat 9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină ce oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de Covid-19 şi numărul de asistenţă 021.9789. De asemenea, 4,15 milioane măşti achiziţionate în urma donaţiilor efectuate de către oameni şi companii pe platforma "Donează pentru linia întâi" sunt pe drum către cei care au grijă de sănătatea şi siguranţa noastră în aceste zile în care se luptă cu virusul Covid-19. Iar Avon România împreună cu tipografia Amma Print donează 5.000 de viziere pentru personalul medical din spitale. În acelaşi timp, Bayer s-a alăturat campaniei #scutpentruspitale a Asociaţiei “Zi de Bine” din România, cu o donaţie de 386.000 de lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Serviciul 9SOS este gratuit. Telekom este operatorul de telecomunicatii partener iar numarul 021.9789 poate fi apelat din orice retea si are tarif normal in reteaua din care suna. Poate fi apelat de către orice cetăţean român, din orice reţea fixă sau mobilă, de pe teritoriul României sau în afara graniţelor.

Este o soluţie complexă şi completă care are funcţiuni de înscriere, triere, evaluare şi monitorizare a celor afectaţi de Covid-19.

"Proiectul pornit la iniţiativa a doi antreprenori români, Gabriel Aftenie si Marius Ţapu, cu sprijinul şi implicarea comunităţii Romanian Business Leaders (RBL) răspunde apelului lansat de către preşedintele României mediului de afaceri. Platforma construită propune o soluţie care diminuează încărcarea sistemului medical: spitale, medici de familie, Direcţii pentru Sănătate Publică (DSP) şi Inspectoratului pentru Stări de Urgenţă (ISU), prin sistematizarea şi automatizarea contactului cu persoane afectate de Covid-19, izolate sau aflate în carantină", anunţă un comunicat.

Serviciul 9SOS ajută la diminuarea încărcării sistemului medical prin trierea şi asistenţa lor cu ajutorul numărului scurt 021.9789.

"Pentru a evita suprasolicitare centrelor de triaj ceea ce ar duce la îngreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate şi la creşterea riscului de contaminare şi infectare a populaţiei sănătoase, serviciul 9SOS oferă o platformă ce fluidizează procesului de triaj, direcţionează traficul şi monitorizează cazurile înregistrate la numărul 021.9789, prin colaboarea mai multor entităţi, în baza unui parteneriat public- privat", mai arată comunicatul.

Întregul proces are loc la distanţă, protejând astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicaţiilor cu persoanele afectate. În plus, acest sistem degrevează statul de cheltuieli cu tratamentul cazurilor în cadru spitalicesc şi de costuri de dezvoltare, de la zero, a unor sisteme de software care ar fi operaţionale în decursul a câteva săptămâni sau luni, la nivelul de complexitate necesar.

"Call center-ul medical face înregistrarea celor care apelează 021.9789, îi triază şi le întocmeste o fişa situaţională, pe baza celor declarate de persoana care apelează. În funcţie de categoria de risc care i-a fost alocată va fi direcţionat către medic de specialitate/ medic de familie/ ISU/ DSP în funcţie de situatie.  În plus, serviciul 9SOS oferă şi monitorizarea cazurilor. Practic, atunci când închide telefonul, persoana afectată de Covid-19 primeşte o recomandare, şi rămâne într-un sistem de monitorizare  până la dispariţia definitivă a riscului", informează fondatorii.

Call Center-ul social oferă suport emoţional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilităţi sau singure şi în funcţie de situaţia fiecăruia îi direcţionează către autorităţile abilitate sau grupuri de suport civic.

Platforma 9SOS va fi încredinţată statului român cu drept de utilizare în mod gratuit, pe perioada stării de urgenţă şi minimum trei luni după încheierea acesteia.

Soluţia este pusă la dispoziţie gratuit de către iniţiatori şi comunitatea RBL, împreună cu o echipă operativă formată din experţi Call Center, platformă Telemedicină, Cybersecurity, ingineri comunicaţii mobile şi speciale, analişti de sisteme software, specialişti în comunicare. Fundaţia Romanian Business Leaders este o comunitate de antreprenori, manageri şi profesionişti români din diverse domenii.

De asemenea, 4,15 milioane de măşti achiziţionate în urma donaţiilor efectuate de către oameni şi companii pe platforma Donează pentru linia întâi sunt pe drum către cei care au grijă de sănătatea şi siguranţa noastră în aceste zile în care se luptă cu virusul Covid-19.

Conform îndrumărilor Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), în coordonare cu Ministerul Sănătăţii, medicii şi personalul sanitar, poliţiştii, armata şi jandarmii, dar şi alte grupuri care sunt expuse la riscul de a contacta virusul vor intra în posesia măştilor în cel mai scurt timp, prin intermediul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), care se ocupă cu distribuţia lor, informează un comunicat.

Astfel medicii de familie vor intra în posesia a 1.121.800 de măşti, iar asistenţii sociali de la casele de copii, care se expun riscului de a contacta virusul, un milion de măşti. Poliţiştii, care în aceste zile veghează ordinea publică, vor beneficia de 700.000 de măşti, iar Armata Română de 500.000 de măşti. De asemenea, jandarmii vor intra în posesia a 260.000 de măşti şi poliţiştii de la frontieră, care sunt printre primii care iau contact cu românii ce se întorc în aceste zile acasă din zonele “roşii”, câte 260.000 de măşti, la fel şi pompierii şi salvatorii SMURD. În acelaşi timp, Inspectoratului pentru Imigrări şi piloţilor militari li se vor livra câte 15.000 de măşti.

Cele 4,15 milioane de măşti au fost aduse din Hangzhou, China, luni, cu un avion cargo. Următorul transport efectuat cu un avion Tarom reconvertit în cargo este aşteptat joi în ţară cu 300.000 măşti FFP2 destinate medicilor din prima linie. Avionul va efectua o cursă Bucureşti - Shenzhen - Bucureşti, traseu ce va fi repetat, probabil, de mai multe ori pe săptămână.

În mai puţin de două zile de la lansarea platformei de către Mobexpert, Banca Transilvania, Bitdefender şi eMAG, peste 4.000 de oameni din toată ţara au făcut donaţii în valoare de peste 350.000 de lei.

Mai mult, peste 100 de companii active în România, dintre care 15 listate la bursă, au donat pentru combaterea pandemiei Covid-19.

"Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) constată implicarea fără precedent a companiilor din România în combaterea răspândirii virusului COVID-19 şi remarcă proactivitatea în comunicarea cu populaţia şi investitorii, în cazul companiilor listate. Din estimările ARIR, la finalul lunii martie peste 100 de companii anunţaseră demersuri de sprijin al sistemului sanitar (dintre care 15 companii listate), în valoare de peste 12 milioane de euro (7 milioane euro cele listate)", arată ARIR într-un comunicat.

Cele mai mari donaţii în bani au fost anunţate de către: Hidroelectrica (2 milioane euro), Romgaz (1,1 milioane euro), OMV Petrom şi Banca Transilvania (1 milion euro), Philip Morris (sub 1 milion euro), Nuclearelectrica (0,7 milioane euro), BRD, BCR şi ING (sub 0,5 milioane euro), urmate de Orange, Mega Image, Coca Cola. Dintre membrii ARIR regăsim, de asemenea, ALRO, Antibiotice, BRK Financial Group, Idea Bank, Purcari, Electrica şi Teraplast. Altele, Dacia, Arctic, McDonald’s, Sanofi, eMAG, Unilever, sunt printre companiile care au sprijinit sistemul medical prin donaţii în natură, precum flote de maşini pentru spitale, mâncare pentru personalul medical, medicamente, aparatură şi materiale medicale, produse dezinfectante.

“Implicarea în comunitate este un principiu de afaceri responsabile promovat de ARIR şi suntem toţi mobilizaţi în sprijinul autorităţilor şi sistemului sanitar. În plus faţă de donaţiile în bani, numeroase companii listate la Bursa de Valori Bucureşti şi nelistate din sectorul energetic, bancar şi al utilităţilor au adoptat măsuri de sprijin al populaţiei. Membrii ARIR din toate sectoarele de activitate au asigurat continuitatea activităţii şi identificarea unor soluţii care să permită repornirea cât mai curând posibil a economiei", spune Daniela Şerban, preşedinte ARIR.

Şi compania Avon România anunţă că va continua acţiunile de sprijinire a luptei împotriva coronovirusului. Împreună cu tipografia Amma Print, compania donează 5.000 de viziere pentru personalul medical din spitalele româneşti.

"Avon a răspuns solicitării Fundaţiei Regina Maria şi a oferit finanţarea necesară pentru vizierele produse mai apoi de tipografia Amma Print. Vizierele se distribuie zilele acestea către următoarele spitale: Spitalul Clinic Colentina, Institutul Naţional de Boli Infecţioase Prof. Dr. Matei Balş, Spitalul Clinic Colţea, Spitalul Clinic de Urgenţă Sf. Ioan Bucureşti şi Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Dr. Carol Davila Bucureşti, clinica Fundaţiei Regina Maria din Bucureşti,  Spitalul Municipal din Roşiori de Vede şi Spitalul General Căi Ferate Drobeta Turnu Severin", a informat compania.

Compania mai donează şi suma de 10.000 euro către Hospice Casa Speranţei pentru a-i ajuta să îşi desfăşoare în continuare serviciile de îngrijire a persoanelor care se confuntă cu problemele unor boli incurabile.

“Ne-am mobilizat încă de la începutul acestei perioade pentru a sprijini lupta împotriva acestui virus care ne-a schimbat vieţile tuturor. Vedem nevoile care apar în sistemul medical şi în comunitate şi ne dorim să contribuim la acoperirea lor. Încercăm în acelaşi timp să ne menţinem şi angajamentul faţă de partenerii noştri strategici din sectorul neguvernamental, care oferă servicii şi sprijin unor categorii afectate indirect de criză”, a declarat Andreea Moldovan, general manager SEE AVON.

În plus, până acum, Avon a mai donat 1,7 tone de produse de igienă personală (săpunuri lichide şi geluri de duş), care au fost donate pentru centrele de carantină din Bucureşti, prin intermediul campaniei iniţiate de Fundaţia Preţuieşte Viaţa, fondată de Andreea Marin.

Compania a mai donat fonduri pentru echipamente de protecţie; de asemenea, 1% din valoarea încasărilor din întreaga colecţie de parfumuri Today Tomorrow Always, cea mai populară din portofoliul Avon, va merge tot către achiziţia de echipemant pentru medici.

La rândul său, Bayer s-a alăturat campaniei #scutpentruspitale a Asociaţiei “Zi de Bine” din România, cu o donatie de 386.000 de lei.

"Scopul donatiei este acela de a sprijini spitalele din România, oferindu-le teste de diagnostic, dezinfectanţi, echipamente de protecţie pentru medici, containere în care să amenajeze camerele de triaj, echipamente medicale pentru unităţile de terapie intensivă, etc. În următoarele zile, spitalele din România vor primi echipamente de protecţie şi echipament medical destinate profesioniştilor din domeniul sănătăţii. Este un pas în lupta împotriva acestei boli care ne-a schimbat viaţa", a informat compania.

Prin această donaţie, compania arată că vrea să susţinem activităţile de îngrijire a populaţiei şi să ajute la limitarea răspândirii virusului printre profesioniştii din domeniul sănătăţii.

“Colegii din România sunt dedicaţi menţinerii aprovizionării cu medicamente, produse pentru sănătatea consumatorilor, dar şi cu produse pentru pentru protecţia plantelor sau seminţe. Ajutorul de urgenţă a fost menit pentru a sprijini în continuare spitalele şi personalul din cadrul acestora în timpul crizei”, spune Pascal Cassecuelle, directorul general al Bayer România şi Senior Bayer Representative pentru grupul de ţări România / Bulgaria / Moldova.

 

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.