Fenomenul de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare, reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie, avertizează Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER), care solicită autorităţilor din domeniu să intervină de urgenţă pentru a reglementa acest tip de publicitate, în special în mediul online şi pe platformele social media, unde aceasta a atins proporţii alarmante.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”PRIMER – care reuneşte cele mai importante 18 situri de fabricaţie de medicamente din ţară – atrage atenţia asupra fenomenului îngrijorător de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare, care reprezintă o ameninţare gravă la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie. În contextul acestei escaladări de practici de publicitate periculoase, PRIMER solicită autorităţilor din domeniu să intervină de urgenţă pentru reglementarea publicităţii de acest tip, în special în mediul online şi social media”, se arată într-un comunicat al patronatelor.

Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România, care asigură peste 50% din produsele din această categorie, dar şi din alte segmente destinate îngrijirii sănătăţii de zi cu zi a românilor, subliniază faptul că această escaladare de practici de publicitate înşelătoare afectează toate companiile membre care respectă în mod riguros legislaţia şi implicit, regulamentele privind publicitatea specifică produselor din categoria suplimentelor alimentare. 

”Cu toate că există o legislaţie relativ recentă referitoare la suplimentele alimentare - Legea nr. 56/2021, publicată la 1 aprilie 2021 - care clarifică instituţiile implicate în notificarea suplimentelor alimentare, problema majoră constă în lipsa normelor de aplicare. Chiar daca legea stipula că aceste norme trebuie emise în termen de 90 de zile de la publicare, până în prezent, după mai bine de 2 ani, acestea nu există. Această lipsă de norme de aplicare lasă un vid legislativ periculos, iar consecinţele se resimt în publicitatea înşelătoare şi mincinoasă, care atinge proporţii care sfidează siguranţă sanitară şi bunul gust al consumatorilor, încălcând totodată, toate codurile de publicitate aplicabile pentru acest tip de produse, reprezentând şi o ameninţare directă la integritatea şi credibilitatea întregii industrii de suplimente alimentare din România”, notează reprezentanţii PRIMER.

Prin urmare, PRIMER solicită cu fermitate autorităţilor competente să intervină de urgenţă pentru reglementarea acestei situaţii, care devine din ce în ce mai dificil de controlat.

PRIMER propune implementarea următoarelor masuri pentru a combate publicitatea periculoasă la suplimentele alimentare, în normele de aplicare la Legea 56/2021:

  • limitarea duratei clipurilor publicitare la maximum 60 secunde; 

  • interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu medici şi farmacişti;

  • interzicerea formelor de promovare care se bazează pe recomandările unor societăţi medicale specifice;

  • interzicerea utilizării unor expresii precum  “bazat pe studii ştiinţifice”

  • interzicerea citării unor studii ştiinţifice, în cazul în care marca promovată nu a participat la acestea;

  • interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu persoane de notorietate sau celebre;

  • interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu persoane care poartă halat alb, care creează impresia unei recomandări din partea unui medic / farmacist;

  • interzicerea utilizării superlativului şi a unor formule exagerate, precum: “miraculos”, “revoluţionar”, “inovator”, “salvator” – sau alte afirmaţii similare. 

Totodată, PRIMER cere înfiinţarea unei agenţii specializate în aprobarea conţinutului publicitar şi sancţionarea cu amenzi usturătoare a producătorilor, investitorilor media sau agenţiilor de publicitate care nu se conformează.

PRIMER solicită şi o aplicare mai strictă şi severă a legilor şi regulamentelor existente în domeniul publicităţii, în special a celor stabilite de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care sunt adecvate în forma actuală.

PRIMER consideră că toate aceste măsuri sunt imperios necesare pentru a proteja interesele consumatorilor şi pentru a restabili imaginea industriei suplimentelor alimentare. 

”În acest context, este esenţial ca autorităţile să acţioneze rapid în vederea reglementării eficiente a publicităţii produselor din categoria suplimentelor alimentare, pentru a garanta, astfel, sănătatea şi siguranţa consumatorilor şi pentru a stopa această escaladare a practicilor incorecte si periculoase de publicitate”, conchid reprezentanţii PRIMER.






 

Din PRIMER fac parte cele mai importante 18 fabrici de medicamente din ţară: AC HELCOR, B.BRAUN, BIO-EEL SRL, BIOFARM, FITERMAN PHARMA, GEDEON-RICHTER, INFOMED FLUIDS, LABORMED-ALVOGEN, LAROPHARM, MAGISTRA CC, POLISANO PHARMACEUTICALS, ROPHARMA, SANTA SA, SLAVIA PHARM, TERAPIA / SUN PHARMA, TIS PHARMACEUTICAL, VIM SPECTRUM, ZENTIVA.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.