Auditul financiar este o operatiune esentiala in identificarea unor riscuri serioase, care pot afecta diverse afaceri private, dar si companii publice. Realizarea unor rapoarte de audit financiar ofera managerilor informatii suficiente pentru a lua deciziile corecte in vederea eficientei maxime si a rezolvarii acelor situatii care ar putea dauna obtinerii unui profit sanatos. In mod traditional, serviciile de audit financiar sunt unele interne, insa experienta a aratat ca aceasta varianta are anumite neajunsuri, care duc la un exercitiu ineficient.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Externalizarea acestui serviciu, ce se realizeaza prin apelarea la firme de consultanta in afaceri, reprezinta o modalitate ideala de a elimina neajunsurile trecerii printr-un audit financiar intern. O firma cu experienta indelungata in aceasta privinta, care pune la dispozitia clientilor auditul financiar, dar si alte tipuri de servicii complexe de consultanta, este Mazars.ro, companie ce s-a remarcat prin seriozitate si prin specialisti cu cunostinte aprofundate in domeniile lor de expertiza.

Iata care sunt cele patru motive intemeiate ale externalizarii serviciului de audit financiar!

  1. Un prim motiv al externalizarii serviciului de audit financiar este cel al obtinerii unor specialisti pusi la punct cu cele mai noi metode de audit. Acestia trec prin cursuri de perfectionare, au la dispozitie cele mai moderne instrumente bazate pe inteligenta artificiala si conlucreaza cu specialisti din tarile dezvoltate ale lumii. Nivelul de cunostinte al angajatilor firmei de consultanta depaseste, in cele mai multe cazuri, pe cel al angajatilor interni, care nu sunt specializati in audit financiar si care desfasoara si alte activitati conexe;
  2. Auditul financiar este o activitate care se realizeaza periodic, la distante destul de lungi in timp. De regula, el se face o data la doi ani sau anual, iar prin existenta unor angajati interni, care ar executa aceasta procedura, s-ar atinge un grad inalt de ineficienta. Colaborarea cu firma de consultanta se face doar pentru perioada de timp necesara;
  3. Domeniul afacerilor este unul cu o legislatie complexa, care are parte de schimbari masive si, de multe ori, pe neasteptate. Conformitatea legislativa este, asadar, greu de obtinut din partea unor angajati proprii, care nu sunt specializati in domeniul auditului financiar. Consultantii de afaceri care se ocupa cu aceasta problema sunt intotdeauna pusi la punct cu cele mai noi modificari legislative, reusind sa respecte cu strictete toate obligatiile prevazute in legile si regulamentele impuse de autoritatile statului roman;
  4. In cazul in care auditorii sunt angajati ai firmelor pe care le controleaza, este posibil ca interventia lor sa fie una subiectiva. Relatiile de colegialitate, prietenie si chiar rudenie pot sa vicieze rezultatele si sa duca la pierderi financiare semnificative. Un auditor extern va avea doar adevarul ca obiectiv si nu va fi influentat in niciun fel de relatiile de cunoastere, care ar putea exista intre auditorul intern si colegii de munca.

In concluzie, apelarea la externalizarea serviciilor de audit financiar reprezinta o modalitate perfecta de a elimina neajunsurile inregistrate in momentul in care procesul este realizat in mod intern de propriii angajati. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.