Autorităţile din Iaşi au lansat, luni, identitatea de brand a municipiului, sub sloganul “Iaşi - modelează timpul“. ”Un brand urban caută esenţa unui oraş pentru a-l face atât cunoscut lumii, cât şi mai atrăgător pentru turişti”, a transmis primarul Mihai Chirica, în timp ce preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Alexe, a apreciat că este nevoie de o strategie clară şi de ajutor oferit celor implicaţi în turism. Alexe afirmă că, în 2019, municipiul Iaşi a avut 300.000 de turişti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Am avut bucuria de a participa astăzi, 4 aprilie, în minunatul Palat Braunstein, la lansarea Identităţii de Brand a oraşului nostru, propusă de Asociaţia de Management a Destinaţiei Iaşi şi Regiunea Moldova - Destination Iaşi. Un brand urban caută esenţa unui oraş pentru a-l face atât cunoscut lumii, cât şi mai atrăgător pentru turişti! Personal, nu cred că există un oraş mai iubit de către români decât Capitala Moldovei, pentru că Iaşul este oraşul care nu a ezitat să se sacrifice atunci când vremurile i-au cerut asta. Jertfa sa cea mai mare s-a numit Unirea Principatelor de la 1859, când am renunţat la statutul de capitală pentru a da o şansă unirii tuturor românilor într-o singură Ţară”, a scris, luni, pe FAcebook, primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica.  

Potrivit acestuia, municipiul înseamnă:  
• cultură, fiindcă Iaşul cultural a fost considerat una dintre cele şapte minuni ale României! 

• credinţă, găzduim cel mai mare pelerinaj ortodox din estul Europei! 

• şcoală, posedăm probabil cel mai valoros sistem de învăţământ din România! 

• inteligenţă, având una dintre cele mai dinamice sectoare IT din ţară, dar şi industrii creative remarcabile! 

• tinereţe, întrucât suntem printre cele mai tinere oraşe din ţară, iar, evident, tinereţea înseamnă dinamism, imaginaţie, creativitate, putere de muncă!  

”Acest număr foarte mare de calităţi face destul de dificilă elaborarea unui brand al Iaşului. Obligă la sinteze, la reevaluări, la recursul la simboluri. Privind atent acest oraş minunat înţeleg înainte de toate că Iaşul este nu numai un învingător al vremurilor, ci chiar prieten cu timpul! Iată de ce „modelează timpul” este nu doar o descriere a evoluţiei continue şi mereu surprinzătoare a Iaşului, ci şi un îndemn către noi de a ne implica în devenirea Oraşului, de a fi noi înşine Iaşul în continuă schimbare. Noi suntem Iaşul! Iată de ce poate cel mai bun brand al oraşului nostru este chiar acesta: IAŞI”, a mai transmis primarul.  

La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a scris pe FAcebook că, pentru un oraş care îşi propune să devină un adevărat hub cultural, artistic şi turistic, şi mai ales pentru prestigiul pe care îl are Capitala Culturală a României, era absolut necesară existenţa unui brand. 

”La nivelul anului 2019, numărul turiştilor care au vizitat Iaşul se situa la puţin peste 300.000 de turişti, în 2020 acest număr s-a prăbuşit la puţin peste 130.000, însă 2021 a adus o creştere semnificativă, cu un număr de aproximativ 220.000 de turişti. La aceste cifre, generate oarecum organic, trebuie să punem şi noi umărul, trebuie să avem o strategie clară, o direcţie de dezvoltare bine definită şi să oferim suport constant tuturor celor implicaţi în acest domeniul al turismului. Trebuie să avem o percepţie unitară la nivelul întregului judeţ cu privire la identitatea noastră. Avem un spaţiu extrem de dezvoltat, din punct de vedere cultural, artistic, istoric, gastronomic, însă, deşi toate aceste planuri pot contribui la o dezvoltare turistică armonioasă, este necesară aducerea acestora sub aceeaşi umbrelă şi cred că trebuie să continuăm să colaborăm şi să putem să conturăm o strategie unitară pentru întreg judeţul”, a transmis Alexe.  

Asociaţia de Management a Destinaţiei Iaşi şi Regiunea Moldova - Destination Iaşi a fost înfiinţată la finalul lui 2019 printr-o asociere a trei entităţi publice (Primăria Municipiului Iaşi, Aeroportul Internaţional Iaşi şi Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”) şi patru entităţi private (hoteluri contribuitoare la taxa de oraş şi o agenţie de incoming) pentru a implementa proiectele din Strategia de Turism a Iaşului şi a Zonei Metropolitane Iaşi 2018-2030, pentru a pune bazele unui turism competitiv, pentru a dezvolta cooperarea în regiune, pentru a susţine campanii de promovare etc.  

Elaborarea identităţii de brand s-a afirmat ca o necesitate de bază pentru a putea demara majoritatea proiectelor asumate de oraş şi este rezultatul unui efort care a implicat designeri, creativi, promotori, funcţionari, profesori pentru a identifica esenţa Iaşului şi modul în care oraşul o poate comunica mai bine. 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.