Persoanele care concurează pentru funcţia de director de îngrijiri trebuie să fie absolvenţi de învăţământ universitar de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licenţă sau absolvire în domeniul medical, fiind eliminată posibilitatea asistenţilor cu nivel de studii de şcoală sanitară postliceală de a ocupa o astfel de funcţie, arată un proiect al Ministerului Sănătăţii.
Printr-un ordin de ministru din 2007, ocuparea postului de director de îngrijiri este condiţionată de absolvirea unei forme de învăţământ postliceal sanitar, cu diplomă de absolvire, sau de învăţământ universitar de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licenţă/absolvire sau echivalentă în domeniul medical.
De asemenea, un asistent medical principal cu doi ani vechime în această funcţie poate deveni director de îngrijiri.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Noul proiect de ordin de ministru modifică reglementarea prin care directorul de îngrijiri ar putea fi un absolvent de şcoală postliceală sanitară, instituind obligativitatea ca directorul de îngrijiri să fie absolvent de învăţământ universitar de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licenţă/absolvire în domeniul medical.
Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii arată că noul ordin este necesar deoarece, prin OUG nr. 20 /2016 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, au fost modificate condiţiile de studii pentru persoanele care ocupă funcţia de director de îngrijiri în unităţile sanitare cu peste 400 de paturi.
Specialiştii Ministerul Sănătăţii care au elaborat acest act mai spun că, având în vedere lipsa unei baze de date centralizate a locurilor de muncă disponibile în sectorul public de sănătate care să poată fi accesată online, este necesară publicarea anunţurilor de concurs pentru posturile specifice comitetului director şi pe portalul posturi.gov.ro.
"Astfel, considerăm necesară modificarea metodologiei de publicare a anunţurilor pentru posturile personalului din unităţile sanitare publice, în vederea includerii anunţurilor pe portalul online destinat locurilor de muncă vacante din sistemul public. Nu în ultimul rând, în vederea creşterii transparenţei, este necesară stabilirea aspectelor incluse în conţinutul anunţului de concurs, în aşa fel încât potenţialii candidaţi să primească toate informaţiile privitoare atât la postul vacant, cât şi la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei", se arată în Referatul de aprobare a Ordinului privind modificarea şi completarea Ordinului nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.