Unul din doi romani ar opta pentru un mijloc de mobilitate mai putin poluant, cum ar fi vehiculul hibrid (3 din 10) sau electric (2 din 10). In plus, 7 din 10 romani considera ca motorul electric si bateriile performante vor avea un impact major asupra transportului urban, iar 4 din 10 cred ca masinile autonome vor produce schimbari importante asupra mediului. Totodata, 5 din 10 respondenti cred ca intretinerea unui autovehicul electric este mai putin costisitoare decat intretinerea unui autovehicul cu motor termic, arata un studiu iVox sustinut de CEZ Romania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 

Acelasi studiu a mai indicat ca unul din cinci respondenti ar prefera o autonomie de pana in 300 de kilometri a bateriei, in timp ce 6 din 10 respondenti prefera o autonomie electrica de peste 500 de kilometri. O explicatie ar putea fi data de constatarea conform careia 7 din 10 respondenti declara ca orasele mari din Romania nu dispun de suficiente statii de incarcare pentru a mentine autonomia autovehiculelor electrice din Romania. Studiul mai arata ca masina este mijlocul de transport urban preferat de cei mai multi dintre romani (6 din 10 respondenti), in defavoarea bicicletei sau a altor mijloace de locomotie.

Experiment: Este acum masina electrica eficienta pentru deplasarea in oras?

Studiul mentionat se numara printre initiativele companiei CEZ de stimulare a mobilitatii ”verzi” si de reducere a poluarii, grupul fiind cel mai mare producator de energie regenerabila din Romania si un investitor in solutii de e-mobilitate. Martin Zmelik, CEO-ul Grupului CEZ in Romania si prezentatorul tv Cabral Ibacka au initiat, pe 26 iulie, “Ziua E-Mobilitatii” la CEZ in Romania, continuand traditia de anul trecut, cand cei doi au fost protagonistii unui film despre viitorul E-Mobility in Romania.

Daca in 2016, in premiera, cei doi au parcurs cu un singur “plin” de baterie traseul Bucuresti-Pitesti, anul acesta, pentru a sublinia importanta mobilitatii pentru locuitorii oraselor moderne, protagonistii au facut turul Bucurestiului la bordul unui vehicul Renault Zoe din flota companiei si pe biciclete electrice. Dialogul purtat de cei doi in timpul deplasarii prin Bucuresti poate fi urmarit aici.

 “Experimentul nostru de anul trecut si turul electric urban din 2017 se inscriu in strategia companiei de a dezvolta infrastructura pentru mijloace de mobilitate electrica. Pe langa statiile de incarcare montate langa sediile CEZ din Craiova si Pitesti la care au acces gratuit toti clientii nostri posesori de vehicule electrice, ne incurajam angajatii sa utilizeze masinile electrice si hibrid din parcul propriu. Astfel, vehiculul electric Renault Zoe aflat in dotarea parcului CEZ a parcurs 5.200 de km de la achizitionare pana in prezent si 130 de angajati ai companiei au testat capacitatile acestui model. In perioada de utilizare, a rezultat o medie de 300 de km de mobilitate verde pe luna”, a declarat Martin Zmelik.

In egala masura, Grupul CEZ are planuri legate de extinderea retelei de statii de incarcare, iar in toamna anului trecut a depus o cerere de finantare cu 650.000 de lei din partea Autoritatii Fondului de Mediu pentru un proiect privind extinderea retelei de statii din regiunea Olteniei. Daca in Romania evolutiile din acest domeniu sunt modeste, in tara de origine a Grupului, Cehia, CEZ opereaza deja o retea de 70 de statii de incarcare (din care 26 ultra-rapide) si a obtinut fonduri europene pentru finantarea extinderii retelei, in perioada 2017-2020, cu inca 42 de statii, in cadrul programului “Connecting Europe Facility”.

Studiul sustinut de CEZ Romania a mai aratat ca:

-          87% dintre respondenti considera ca cel mai important beneficiu al mijloacelor de mobilitate electrice este reprezentat de emisiile poluante reduse. Al doilea beneficiu mentionat – sunt mai silentioase (49,5%)

-          50% dintre respondenti cred ca intretinerea unui autovehicul electric este mai putin costisitoare decat intretinerea unui autovehicul cu motor termic, iar cei mai multi realizeaza ca numarul masinilor electrice va creste, datorita interesului din ce in ce mai ridicat pentru modalitati de transport care nu polueaza.

-          5 din 10 romani estimeaza costurile de carburant pentru autoturismul propriu undeva sub 300 lei (plus TVA), iar 4 din 10 cheltuiesc intre 300 si 500 de RON lunar pentru carburant.

-          56% din respondenti circula zilnic cu masina, iar 70% din ei in oras.

-          7 din 10 romani considera ca o alta metoda eficienta de reducere a poluarii in orasele mari din Romania ar fi introducerea autobuzelor electrice, iar 61% cred ca bicicleta, tricicleta sau mopedul contribuie la reducerea poluarii.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.668 de respondenti  provenind din orase mari (peste 100.000 locuitori), in perioada 24-30 iulie 2017. 

Despre Grupul CEZ in Romania

Grupul CEZ este prezent pe piata romaneasca inca din anul 2005, odata cu preluarea companiei de distributie Electrica Oltenia SA care, dupa procesul de transformare, asigura alimentarea cu energie electrica a sapte judete: Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Valcea si Teleorman. Afacerile Grupului CEZ in Romania sunt reprezentate de cele 8 companii - CEZ Distributie, CEZ Romania, CEZ Vanzare, CEZ Trade, Tomis Team, MW Invest, Ovidiu Development si TMK Hydroenergy Power.

Grupul CEZ a investit, in zona Dobrogea, la Fantanele, Cogealac si Gradina, 1,1 miliarde Euro in realizarea celui mai mare parc eolian pe uscat din Europa, cu o putere totala instalata de 600 MW. Constructia parcurilor amplasate la nord de Constanta s-a desfasurat in mai multe etape - prima, aflata la Fantanele, include 139 de turbine eoliene cu o capacitate de 347,5 MW. Cea de-a doua etapa s-a desfasurat in zona Cogealac si Gradina, incluzand 101 turbine cu o capacitate totala de 252,5 MW. Intreaga capacitate a Parcurilor Eoliene CEZ a fost pusa in functiune la sfarsitul anului 2012.

In 2011, Grupul CEZ in Romania a achizitionat 100% pachetul de actiuni al companiei care detine sistemul hidroenergetic de langa Resita, judetul Caras-Severin, format din 4 microhidrocentrale (Grebla, Crainicel 1, Crainicel 2 si Breazova) si amenajarile hidro aferente de la Trei Ape, Gozna, Valiug si Secu, a vand o capacitate totala instalata de aproximativ 18 MW si o productie de circa 70 GWh/an. Grupul CEZ a investit in reabilitarea complexului de hidrocentrale de la Resita in scopul cresterii eficientei, capacitatea de productie ridicandu-se astfel la circa 22 MW dupa finalizarea procesului de modernizare.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.