Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, consideră că lipsa autostrăzilor este o vină colectivă a tuturor guvernelor şi a tuturor miniştrilor ai Transporturilor, spunând că împărtăşeşte nemulţumirile cetăţenilor legate de rămânerea în urmă în privinţa infrastructurii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Tăriceanu a fost întrebat sâmbătă, într-o conferinţă de presă la Constanţa, ce părere are despre protestul de vineri după-amiază legat de lipsa autostrăzilor, el spunând că în bugetul pe acest an sunt prevăzute sume importante pentru acest domeniu.

“Şi eu împărtăşesc că nemulţumirile, preocupările cetăţenilor acestei ţări faţă de rămânerea în urmă în privinţa infrastructurii, fie că vorbim de infrastructura rutieră, fie că vorbim de cea de cale ferată. Ce vă pot spune este că bugetul de anul acesta (…) are însă importante sume prevăzute pentru proiecte de infrastructură de nivel naţional, de nivel regional sau de nivel local şi pentru prima oară sunt alocate sume importante pentru proiectele de infrastructură rutieră şi de cale ferată din Moldova. Sigur că toate aceste proiecte presupun o serie de etape procedurale, din păcate cam lungi. Legea achiziţiilor publice nu este una care să accelereze lucrurile, dar sigur că trebuie început cu ceva, trebuie început la un moment dat şi acesta e momentul în care aceste proiecte au fost finanţate”, a afirmat Tăriceanu.

El precizat că există o vină colectivă a tututor guvernelor şi a miniştrilor Transporturilor în legătură cu acest domeniu.

“Sigur că trebuie să recunoaştem că este o vină aş spune colectivă a tuturor guvernelor şi miniştrilor Transporturilor care s-au perindat şi care nu au fost capabili să stabilească nişte priorităţi. (…) Există o proastă gestionarea acestui domeniu de miniştrii succesivi care s-au perindat la transporturi, că dacă proiectele le începeau cu şapte ani în urmă atunci sigur că astăzi anumite proiecte erau la maturitate. Dar procedurile sunt greoaie, licitaţiile sunt mereu contestate, se plimbă în justiţie câte doi ani de zile, atâta durează o procedură de contestaţie”, a mai spus preşedintele Senatului.

Tăriceanu a precizat că CNAIR a afirmat că în acest an vor fi finalizaţi 180 de kilometri de autostradă.

“Cei de la CNAIR s-au angajat că anul acesta vor face 180 de kilometri. Îi vor finaliza. Sunt tare curios cum vor evolua lucrurile, dacă nu mai descoperă pe traseul autostrăzii trecerea de lilieci, după aia, dacă nu trec liliecii trec urşii, dacă nu trec urşi, trece ceva, nu ştiu, melcii. S-ar putea să fie tot felul de lucruri de astea interesante”, a afirmat Călin Popescu Tăriceanu.

El crede că CNAIR ar trebui restructurată.

“CNAIR trebuie restructurată profund, trebuie descentralizată, pentru că ei au drumurile care sunt coridoarele europene, autostrăzile, drumurile europene, drumurile naţionale, drumurile judeţene, drumurile locale. Nu poţi să ţii toată chestia asta. Descentralizare pe tot ce ţine de regional, pe direcţii care sunt complet independente”, a explicat preşedintele Senatului.

Întrebat câţi kilometri de autostradă s-au făcut în mandatul său de premier, Tăriceanu a răspuns: “Nu mai ţin minte, dar mi-aduc aminte că am făcut inaugurare odată la Piteşti, centura Piteştiului, am mai fost nu ştiu pe unde pe autostrada nu mai ştiu care. Nu mai ţin minte că au trecut 12  ani de la încheierea mandatului. Dar atunci nu avusesem acces la fonduri europene decât într-o perioadă în care numai procedurile de accesare durează trei ani de zile”.

Protestul ”România vrea autostrăzi”, derulat, vineri, timp de 15 minute, a însemnat trafic blocat în centrul Capitalei, dar şi pe mai multe drumuri importante din ţară. În marile oraşe, oamenii au întrerupt activitatea şi au ieşit în pieţele centrale cerând îmbunătăţirea infrastructurii rutiere. În Bucureşti, tinerii au făcut un lanţ uman în Piaţa Universităţii afirmând că nu mai vor ca România să funcţioneze pe principiul ”merge şi aşa”. Şi angajaţii Reprezentanţei Comisiei Europene au întrerupt activitatea, precizând că, în perioada 2014-2020, 6.3 miliarde de euro au fost puse la dispoziţia României pentru proiecte de infrastructură, dar proiectele care se derulează sunt din perioada financiară 2007-2013, care nu au fost finalizate la timp.
 

 

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.