Senatorul USR Marius Bodea susţine că problemele apărute la realizarea autostrăzilor Moldovei, în principal A8, au drept cauză birocraţia statului român, el precizând că CNAIR trebuie reformată şi profesionalizată.
Marius Bodea a afirmat, luni, că autostrăzile A8 Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş şi A7 Ploieşti-Paşcani sunt asumate ”cu subiect şi predicat” ca priorităţi ale noului Guvern şi că acest lucru ”nu este vreun premiu, ci este normalitatea”.
”Moldova a fost în aceşti ultimi 35 de ani Cenuşăreasa alocărilor bugetare atunci când a venit vorba despre investiţii. Judeţele Moldovei au fost lăsate în urmă, au fost lăsate să băltească în sărăcie. (…) Problemele care au apărut şi încă apar în implementarea acestor două mari proiecte de autostradă au o cauză urâtă şi o găsim adânc în birocraţia ineficientă a statului român. CNAIR trebuie reformată, profesionalizată, astfel încât să poată duce la capăt marile şantiere. Nu mai putem accepta licitaţii blocate, contestaţii nesfârşite şi promisiuni care expiră electoral”, a susţinut senatorul USR Marius Bodea.
Potrivit parlamentarului USR, trebuie atras fiecare leu din PNRR, dar şi din celelalte fonduri europene.
Totodată, Bodea consideră că Moldova are nevoie urgentă de ”infrastructură reală, nu de promisiuni reciclate”.
”Autostrada A8 Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni este coloana vertebrală de care Moldova are nevoie. Va fi singura legătură directă rutieră a regiunii cu Vestul Europei. Programul de guvernare o menţionează ca proiect prioritar – şi voi cere ca această asumare să fie respectată cu termene clare şi etapizare fermă. Finalizarea Autostrăzii A7, până la Paşcani, este esenţială pentru conexiunea Nord-Sud a Moldovei şi pentru scoaterea regiunii din izolare. Vom urmări ca tronsoanele aflate în lucru să fie terminate fără întârzieri”, a afirmat senatorul Marius Bodea.
În ultimele zile, asociaţiile civice pro-autostradă au criticat lentoarea cu care sunt realizate autostrăzile Moldovei.
Asociaţia ”Hai Că Se Poate” a afirmat, luni, că Autostrada Unirii A8 este sabotată prin ”nepăsare, incompetenţă şi decizii politice periculoase”. Totodată, asociaţia ieşeană cere finalizarea autostrăzilor A7 şi A8 până în 31 decembrie 2030.
”De mai bine de trei ani, solicităm public Guvernului României, Preşedinţiei şi Parlamentului ca autostrăzile A8, A0, A1, A3 şi A7 să fie declarate proiecte strategice naţionale de interes major, prin includerea lor în temele prioritare ale CSAT – Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. În acelaşi timp, am cerut mereu monitorizarea strictă a proiectelor în cauză de către instituţii cu capacitate reală de control, pentru că actualele structuri administrative s-au dovedit inapte şi complice la stagnare”, a arătat Asociaţia ”Hai Că Se Poate”.
La sfârşitul săptămânii trecute, Asociaţia “Moldova Vrea Autostradă” afirma că există ”serioase semne de îngrijorare” privind lucrările de pe şantierele autostrăzii A8, conducerea asociaţiei susţinând că există riscul ca segmentul Leghin-Moţca, finanţat din PNRR, să nu fie finalizat la termen.

Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.