Auchan România, unul dintre cei mai importanţi retaileri, recunoscut pentru preţurile mici, gamele largi şi inovaţia comercială, anunţă colectarea a peste 1,6 milioane de litri de ulei de la clienţi din întreaga ţară, contribuind semnificativ la protejarea mediului înconjurător. Iniţiativa, lansată în premieră în 2019 şi premiată de Guvernul României în 2023, a devenit una dintre cele mai de impact acţiuni de responsabilitate ecologică din retailul românesc.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Până în prezent, peste 1,3 milioane de români au participat activ în campanie, înţelegând importanţa gestului de a aduce uleiul alimentar uzat în punctele special amenajate din magazinele Auchan. Cantitatea totală de apă salvată de la contaminare depăşeşte 1,6 trilioane de litri, echivalentul necesarului de apă pentru supravieţuirea populaţiei Bucureştiului pentru cca 1.200 de ani.

„Faptul că am reuşit, împreună cu peste 1,3 milioane de români, să colectăm peste 1,6 milioane de litri de ulei alimentar uzat şi să îl transformăm în biocombustibil prin intermediul Respiră Verde, este dovada clară că sustenabilitatea poate deveni un efort colectiv de succes. Mulţumim clienţilor noştri care continuă să fie parte din această schimbare, dar şi partenerilor noştri care în ultimii cinci ani au răsplătit implicarea clienţilor cu produse la schimb şi au susţinut, alături de noi, un viitor mai curat şi mai sustenabil. Este o responsabilitate pe care ne-o asumăm cu seriozitate şi pe care o vom duce mai departe, cu aceeaşi energie şi angajament”, a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate, Auchan Retail România

În prezent, pentru fiecare litru de ulei adus în magazinele Auchan, clienţii sunt recompensaţi cu un produs bonus, un mecanism care a contribuit constant la mobilizarea publicului şi la consolidarea comportamentelor responsabile.

„AQUA Carpatica s-a alăturat acestei iniţiative din convingerea că protejarea apei, una dintre resursele vitale ale planetei, începe cu fiecare gest responsabil. Puritatea este inima crezului acestui brand, iar aceasta începe de la sursă, ca apoi să fie prezervată numai prin acţiunile noastre. 1,6 trilioane de litri de apă au reprezentat un angajament dus la bun sfârşit prin care oamenii se pot bucura de un mediu mai curat şi de o resursă preţioasă protejată de poluare. Pentru AQUA Carpatica, „Gustul purităţii” înseamnă nu doar un standard de calitate, ci şi o promisiune pe termen lung: aceea de a inspira comunităţile să contribuie activ la protejarea apei şi să adopte practici sustenabile de consum.” Valentina Vesler, Director de Comunicare & PR grupul Valvis Holding

Top oraşe în care s-au colectat cele mai mari cantităţi de ulei

Conform datelor centralizate din 2019 până la finalul lunii august 2025, topul oraşelor cu cele mai mari cantităţi de ulei alimentar uzat colectat în reţeaua Auchan evidenţiază gradul ridicat de implicare a clienţilor în susţinerea unei iniţiative cu impact pozitiv asupra mediului. Lider în clasament este magazinul Auchan din Satu Mare, cu peste 111.500 litri colectaţi, urmat de magazinul din Militari, Bucureşti, cu peste 102.900 litri şi cel din Galaţi, cu 97.788 litri. Printre oraşele fruntaşe în care s-a colectat ulei se mai numără Cluj Oradea, Ploieşti, Baia Mare şi Timişoara – fiecare depăşind pragul de 64.000 litri colectaţi.

Cum pot consumatorii să colecteze uleiul alimentar uzat

Consumatorii casnici sunt invitaţi să aducă uleiul alimentar uzat la Serviciul Clienţi din magazinele Auchan. Uleiul folosit se colectează, după răcire, într-un recipient transparent de plastic. Pentru ca procesul de reciclare să se poată derula într-un mod optim, este important ca uleiul să fie strecurat şi neamestecat cu alte deşeuri. Recipientele din plastic vor fi, de asemenea, colectate pentru reciclare. Uleiul colectat este predat companiei Respiră Verde, pentru a fi procesat printr-o serie de tehnici de încălzire, decantare şi filtrare. Ulterior, uleiul este transformat în biocombustibili, 1 litru de ulei uzat fiind echivalentul a 1 litru de biocombustibil (biodiesel). 

Prin comparaţie, arderea unui litru de motorină produce 2,68 kg de CO2, în timp ce 1 litru de biodiesel doar 0,38 kg de CO2, rezultând o diferenţă de 2,3 kg CO2 / litru.  Deşi motorina cântăreşte mai puţin de un kg pe litru, emisiile cântăresc mai mult deoarece se adaugă oxigen în timpul arderii.

Prin uleiul alimentar salvat se evită poluarea a milioane de litri de apă, iar acest lucru înseamnă un mediu mai curat şi mai sănătos pentru milioane de cetăţeni din România. Totodată, evitarea aruncării necorespunzătoare a uleiului le aduce acestora în mod direct şi economii în ceea ce priveşte cheltuielile pentru întreţinerea sistemelor de canalizare. 

Auchan se implică activ în promovarea sustenabilităţii, derulând în mod constant acţiuni menite să încurajeze un consum responsabil. De-a lungul timpului, compania a implementat numeroase iniţiative dedicate protejării mediului, reciclării, reducerii utilizării plasticului şi susţinerii economiei circulare, pe întreg lanţul valoric. Prin toate aceste eforturi, Auchan îşi propune să contribuie activ la construirea unui viitor mai curat şi mai sustenabil.

De asemenea, acest proiect a fost premiat de Guvernul României în 2023, în cadrul Galei Dezvoltării Durabile, ca unul dintre „campionii” care derulează proiecte de succes ce pun în valoare apa şi contribuie la atingerea obiectivelor de sustenabilitate în domeniul protejării acestei resurse esenţiale.

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu peste 490 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 8 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, peste 50 de magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2024 de peste 1,7 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile competitive, în fiecare zi.

(Articol susţinut de Auchan)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.