Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, spune că viitorul procuror general trebuie să fie cineva cu abilităţi manageriale, "care cunoaşte sistemul cu bunele şi cu mai puţin bunele lui, care are capacitatea de a-l reforma acolo unde este nevoie". Mai presus de acestea, însă, spune Toader, trebuie să aibă "multă bună credinţă" şi ataşament faţă de oameni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Tudorel Toader a prezentat, joi, potretul viitorului procuror general, "dar nu robot, ci portret uman".

"Va trebui să fie cineva care are abilităţi manageriale, care are cunoştinţe profesionale, care cunoaşte sistemul cu bunele şi cu mai puţin bunele lui, care are capacitatea de a-l reforma acolo unde este nevoie şi, peste toate acestea, trebuie şi multă bună credinţă, trebuie ataşament faţă de oameni, trebuie ataşament faţă de drepturile, libertăţile fundamentale ale cetăţeanului, faţă de valorile statului de drept, trebuie ataşament faţă de valorile europene", a afirmat Toader.

Ministrul Justiţiei Tudorel Toader a declanşat procedura de selecţie pentru noul procuror general, în condiţiile în care mandatul lui Augustin Lazăr în acest post expiră la sfârşitul lunii aprilie. Candidaturile pot fi depuse până la 28 martie, ora 17:30, procedura de selecţie urmând să se încheie în 5 aprilie.

"Ministerul Justiţiei organizează, la sediul său din Bucureşti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, cod 050741, în perioada 13.03.2019 - 5.04.2019, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerii de numire pentru funcţia de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, vacantă începând cu data de 28 aprilie 2019", se arată pe site-ul MJ.

Candidaţii pot depune cereri de înscriere, până la data de 28 martie 2019 (inclusiv), ora 17,30 la Direcţia resurse umane din Ministerul Justiţiei din Bucureşti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, etajul 2 camera 6.

Cererile vor fi însoţite de următoarele înscrisuri:

  1. declaraţiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific. Proiectul se va încadra într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi 10 pagini. Planul şi anexele vor fi redactate cu caractere de mărimea 12, font Times New Roman, spaţiere la 1,5 rânduri;
  3. un curriculum vitae al candidatului, conform modelului comun european;
  4. minimum 10 lucrări întocmite de candidat  în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea;
  5. ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a candidatului participant la selecţie;
  6. orice alte înscrisuri relevante.

Lista persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviului se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 29 martie 2019.

Candidaţii participanţi la selecţie vor susţine, în perioada 3-4 aprilie 2019, un interviu cu ministrul justiţiei care constă în:

  1. susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, sub următoarele aspecte:
    • prezentarea sintetică a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;
    • identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilităţi în activitatea unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlăturarea acestora;
    • propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii manageriale a unităţii/structurii pentru a cărei conducere participă la selecţie;
    • compatibilitatea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, întocmit de candidatul participant la selecţie cu rolul şi funcţiile Ministerului Public;
  2. verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând, în esenţă, capacitatea de organizare, asumarea responsabilităţilor, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa în modernizarea managementului unităţii/structurii, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare, capacitatea şi disponibilitatea de a lucra în echipă şi de a colabora cu colegii;
  3. prezentarea viziunii asupra modului în care înţelege să organizeze instituţia în vederea îndeplinirii atribuţiilor constituţionale de promovare a intereselor generale ale societăţii şi apărării ordinii de drept, precum şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor;
  4. prezentarea viziunii cu privire la atribuţiile funcţiei pentru care participă la selecţie în ceea ce priveşte coordonarea activităţilor de prevenire şi combatere a criminalităţii în general şi a unor fenomene specifice: criminalitate organizată, corupţie, evaziune fiscală etc.;
  5. verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care participă la selecţie.
  6. verificarea aspectelor legate de motivaţia, conduita, integritatea şi deontologia profesională, precum şi alte împrejurări rezultate din analiza înscrisurilor depuse de candidatul participant la selecţie.

În cadrul interviului, ministrul justiţiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justiţiei.

În vederea asigurării transparenţei, audierea candidaţilor se transmite în direct, audiovideo, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, se înregistrează şi se publică pe pagina de internet a ministerului.

Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 5 aprilie 2019.

Propunerea ministrului justiţiei va fi înaintată Secţiei pentru Procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obţinerii avizului urmând ca, după obţinerea acestuia, ministrul justiţiei să înainteze propunerea Preşedintelui României, în vederea numirii în funcţia de conducere de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcţie de numărul candidaţilor înscrişi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.